اخبار تکنولوژی تراشه پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۱ معرفی شد - فارس بازان

کوالکام از نسل بعدی تراشه موبایلی خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ رونمایی کرد. این تراشه بهبودهای زیادی نسبت به مدل قبلی خود دارد و از یک معماری جدید به نام ARMv9 بهره می‌برد. قرار است اولین گوشی‌های مجهز به این تراشه تا قبل از پایان سال جاری میلادی معرفی بشوند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اولین تراشه ۴ نانومتری کوالکام است و دارای معماری سه پوسته‌ای با طراحی جدید ARMv9 است. هسته اصلی این تراشه Cortex-X2 نام دارد که با سرعت ۳ گیگاهرتز اجرا خواهد شد و در کنار آن سه هسته عملکردی Cortex-A710 با سرعت کلاک ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد Cortex-A510 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز وجود خواهند داشت.

مطالب مرتبط:

این تراشه ۲۰ درصد سریع‌تر از اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود، ضمن اینکه مصرف انرژی آن بسیار کمتر خواهد بود. همچنین پردازنده گرافیکی جدید این تراشه، ۳۰ درصد عملکرد بهتر و ۲۵ درصد مصرف انرژی کمتری به ارمغان خواهد آورد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ همچنین دارای سه قابلیت جدید Elite Gaming است که یکی از آن‌ها به توسعه‌دهندگان اجازه خواهد داد تا تعادل بین مصرف انرژی و عملکرد تراشه را تنظیم کنند.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

قابلیت Adreno Frame Motion Engine به پردازنده گرافیکی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ اجازه خواهد داد تا بازی‌ها را با نرخ فریم دو برابر رندر کند و در عین حال باعث افزایش مصرف انرژی تراشه نشود.

قابلیت بعدی، Volumetric lighting نام دارد که برای ایجاد افکت‌های نوری دراماتیک استفاده خواهد شد. در کنار این قابلیت، قابلیت دیگری به نام Variable Rate Shading Pro نیز وجود دارد که ترکیبی از VRSها را برای بازی‌ها پخش خواهد کرد. کوالکام همچنین همکاری نزدیکی با سازندگان بزرگ بازی‌ها داشته است تا مطمئن شود بازی‌های آن‌ها از تمام قابلیت‌های این تراشه استفاده خواهند کرد.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱ از یک مودم یکپارچه X65 5G نیز بهره می‌برد که این مودم از هر دو فرکانس sub-6 و mmWave شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد و حداکثر سرعت دانلود آن ۱۰ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۱

این تراشه همچنین از استانداردهای وای فای ۶ و ۶E پشتیبانی می‌کند و بهبودهایی نیز برای بلوتوث ارائه کرده است. از دیگر قابلیت‌های اسنپدراکون ۸ نسل ۱ می‌توان به پشتیبانی آن از پخش صوتی بی‌وقفه CD با اتصال بلوتوث LE اشاره کرد. همچنین قابلیت جدید Broadcast Audio اجازه خواهد داد تا یک یا چند صوت مختلف، روی تعداد نامحدودی رسیور استریم بشود.

کوالکام همچنین امنیت تراشه جدید خود را با معرفی قابلیت Trust Management Engineبهبود بخشیده است بطوریکه این ناحیه حتی در صورت دستکاری شدن سایر قسمت‌های تراشه، امن خواهد ماند.

در هر صورت، باید منتظر بمانیم و ببینیم که تراشه جدید کوالکام در دنیای واقعی چه عملکردی خواهد داشت و آیا خواهد توانست مشتریان را راضی نگه دارد یا نه.

منبع: Gsmarena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 108 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 1 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها