اخبار تکنولوژی تسلا تراشه خودروی مدل Y خود را تغییر می دهد - فارس بازان

با استناد به گزارش‌هایی، تسلا شرکت تولیدکننده تراشه برای خودروهای مدل Y خود را از اینتل به ای‌ام‌دی تغییر داده است. لازم به ذکر است که تراشه‌های سیستم اطلاعاتی/سرگرمی خودروهای مدل S و X هم توسط ای‌ام‌دی تولید می‌شوند.

به نظر می‌آید تسلای مدل Y دارای تراشه رایزن فعلا برای خریداران ساکن کشور چین موجود است، هرچند هنوز مشخص نیست که برای سایر مناطق هم عرضه می‌شود یا خیر.

بنا به گفته یک منبع خبری، عملکرد خودروی تسلا Y تولید سال ۲۰۲۲ و ساخته شده در شانگهای، شامل ارتقاء‌هایی است که تعویض تراشه سیستم اطلاعاتی/سرگرمی آن از اینتل به ای‌ام‌دی مدل رایزن، از جمله این ارتقاء‌ها است.

ما هنوز نمی‌دانیم که تراشه جدید مورد استافده در مدل Y همان APU رایزنی است که در تسلا مدل S و مدل X هم به کار رفته است یا خیر، اما این اتفاق محتمل می‌باشد. در رویداد کامپیوتکس امسال، تسلا از APU مورد بحث رونمایی کرد که کارت گرافیک آن امکان اجرای باز‌ی‌هایی مانند ویچر ۳ و سایبرپانک ۲۰۷۷ را روی سیستم این خودرو می‌داد. تسلا همچنین افزود که این سیستم همان ۱۰ ترافلاپس ارائه شده توسط پلی‌استیشن ۵ را در اختیار شما می‌گذارد.

خودروسازان سرتاسر جهان شدیدا تحت تاثیر کمبود جهانی تراشه قرار گرفته‌اند، و برخی خودرو سازان مجبور شده‌اند که تولیدات خود در برخی از کارخانه‌هایشان را متوقف کنند. اینتل که خودش کارخانه تولید تراشه دارد با مشکلاتی به وخامت مشکلات سایر شرکت‌ها از جمله ای‌ام دی دست به گریبان نبوده است، اما تسلا ممکن است برای استفاده از بیش از یک تامین‌کننده و کمتر کردن تاثیر این بحران، چنین تصمیمی گرفته باشد. البته ناگفته نماند که رایزن از قیمت کمتری نسبت به تراشه اینتل برخوردار است.

مطالب مرتبط:

علاوه بر تراشه جدید، کسانی که خودرو تسلای مدل Y خود را در چین دریافت و عملکرد آن را آزمایش کرده‌اند، متوجه وجود یک باتری ۱۶ ولتی یون-لیتیومی و شیشه لمینتی در عقب و جلوی این خودروی الکتریکی شده‌اند.

در خبری دیگر راجع به تسلا، طرفداران مدیرعامل این شرکت؛ ایلان ماسک، اکنون می‌توانند یک مجسمه و آیفون ۱۳ پرو با چهره این میلیاردر روی آنها، با قیمت‌های به ترتیب ۳,۲۲۰ و ۶,۷۶۰ هزار دلاری خریداری کنند.

منبع: TechSpot

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 95 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 1 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها