اخبار تکنولوژی رترو تک: سخنرانی استیو جابز در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه استنفورد (۲۰۰۵) - فارس بازان

استیو جابز بنیان‌گذار اپل نمونه‌ای کامل از کارآفرینی تاثیرگذار و موفق است که تاریخ تکنولوژی وابستگی زیادی به او دارد. او سال‌ها پیش اپل را در حالی بنیان گذاشت که اساساً هیچ سرمایه مادی در دست نداشت ولی انگیزه او سرمایه‌ای جاودان برای تغییر تاریخ بود.

او سال‌ها پس از بنیان‌گذاری اپل و زمانی که این شرکت با گذر کردن از پستی و بلندی‌های بسیار به موقعیت قابل توجه کنونی نزدیک شده بود، در جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه استنفورد شرکت کرد. در حقیقت مسئولان استنفورد در سال ۲۰۰۵ از او دعوت کردند که در این جشن حضور یافته و اقدام به سخنرانی کند.

مطالب مرتبط:

نکته قابل توجه این است که او شخصاً هرگز از دانشگاه فارغ‌التحصیل نشد و شما نیز می‌توانید در ویدیوی زیر همین موضوع را از زبان خود او بشنوید. استیو جابز در این سخنرانی صرفاً به بیان ۳ داستان از زندگی خود می‌پردازد اما شما می‌توانید از لحظه به لحظه این داستان‌ها، درس‌های مهمی را پیدا کنید که برای تمام عمر یک فرد کارآمد و ارزشمند هستند.

استیو جابز تنها ساعاتی پیش از برگزاری این سخنرانی متن آن را آماده کرد چرا که اصلاً قرار نبود که متن توسط خود او نوشته شود. به هر نحو متن مذکور به او نرسید و ما اکنون به یکی از برجسته‌ترین سخنرانی‌های تاریخ دسترسی داریم. نظر شما چیست؟ آیا سخنان او می‌توانند یا توانسته‌اند شما را تحت تاثیر قرار دهند یا قصد دارید افکار یکی از تاثیرگذارترین چهره‌های تاریخ تکنولوژی را کنار بزنید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 132 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 1 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها