اخبار تکنولوژی سامسونگ از اولین مودم 5G خودرو رونمایی کرد - فارس بازان

سامسونگ امروز یک مودم جدید به نام اگزینوس Auto T5123 معرفی کرده است که به خودروها اجازه خواهد داد تا به شبکه ۵G وصل بشوند و از سرعت‌های دانلود ۵.۱ گیگابیت بر ثانیه بهره ببرند.

اگزینوس Auto T5123 اولین مودم ‌۵G دنیا برای استفاده در خودروهاست و قرار است به‌طور گسترده تولید بشود. از آنجائیکه سازندگان خودرو نمی‌توانند برای همیشه از چیپ‌های مربوط به گوشی‌های هوشمند روی محصولات خود استفاده کنند، بنابراین استفاده از چیپ‌ها و مودم‌های اختصاصی، یک مساله بسیار حیاتی برای آن‌هاست.

مطالب مرتبط:

مودم جدید سامسونگ درواقع چیزی بیش از یک مودم معمولی است و از دو هسته پردازشی Cortex-A55 بهره می‌برد و در ضمن می‌تواند از داده‌های ماهواره‌ای برای ناوبری استفاده کند. وجود این قابلیت‌ها در یک مودم واحد باعث خواهد شد تا از چیپ‌های کمتری روی خودروها استفاده شود و در نتیجه طراحی آن‌ها راحت‌تر گردد.

مودم 5G خودرو

سامسونگ امروز از دو چیپ دیگر نیز رونمایی کرد. در حالیکه مودم اگزینوس T5123 امکان ارتباط ۵G و مکان‌یابی را برای خودروها فراهم خواهد کرد، پردازنده جدید اگزینوس Auto V7 که با فناوری ۸ نانومتری ساخته شده است مغز متفکر یک خودرو خواهد بود. این پردازنده از ۳۲ گیگابایت حافظه رم LPDDR4x پشتیبانی می‌کند و شامل هشت هسته پردازشی Cortex-A76 با سرعت ۱.۵ گیگاهرتز و همچنین یک پردازنده گرافیکی Mali-G76 می‌شود.

تراشه اگزینوس V7 همچنین از چهار نمایشگر پشتیبانی خواهد کرد و بنابراین می‌تواند برای سرنشین‌های عقب نیز سرویس بدهد. این پردازنده سه پردازشگر صوتی داخلی نیز دارد که به آن اجازه خواهند داد تا چندین خروجی صوتی را ایجاد کند. همچنین باید به واحد پردازش عصبی این تراشه اشاره کرد که برای کاربردهای هوش مصنوعی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مودم 5G خودرو

تراشه اگزینوس V7 از ۱۲ دوربین مختلف پشتیبانی خواهد کرد تا به راننده در دیدن محیط اطراف خود کمک کند. این تراشه هم‌اکنون وارد مرحله تولید انبوه شده و نکته مهم دیگری که درباره آن وجود دارد این است که این پردازنده مجهز به نسل بعدی سیستم‌های سرگرمی رسانه‌ای خواهد بود. این تراشه، برای مثال، از جدیدترین سرویس رسانه‌ای فولکس واگن به نام ICAS نسخه ۳.۱ پشتیبانی خواهد کرد.

سومین و آخرین چیپستی که سامسونگ امروز معرفی کرد، یک IC مدیریت انرژی است که به‌طور اختصاصی برای اگزینوس V7 و V9 طراحی شده است. این چیپ تائیدیه ASIl-B را دریافت کرده و دارای محافظ‌هایی برای مقاومت در برابر شرایط آسیب‌زا مانند ولتاژ بالا، جریان برق زیاد و… است.

منبع: Gsmarena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 1 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها