اخبار تکنولوژی هاست وردپرس چیست؛ 4 دلیل استفاده از آن - فارس بازان

هاست وردپرس چیست؛ 4 دلیل استفاده از آن

در صورتی که بخواهید وب سایت مورد نظر خود را بر بستر وردپرس راه اندازی کنید برای خرید هاست مناسب باید بدانید “هاست وردپرس چیست”. در واقع میزبانی که وردپرس بر بستر آن وبسایت ها را بهینه سازی می کند، به عنوان هاست وردپرس شناخته می شود. در این مقاله به شما خواهیم گفت “هاست وردپرس چیست” و در ادامه با مزیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

هاست وردپرس چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

همانطور که اشاره شد هاست وردپرس میزبانی وبسایت ها بر بستر وردپرس را بهینه سازی می کند. البته که الزاما نیازی به هاست وردپرس ندارید و می توانید از انواع دیگر هاست ویندوز نیز استفاده کنید.

در بیان بهتر اینکه هاست وردپرس چیست؟ می توان گفت میزبانی وب سایت هایی است که می تواند از نظر عملکرد و امنیت پاسخ مناسب تری برای اداره سایت ها بر بستر وردپرس داشته باشد. برای این کار کافی است وردپرس را نصب و کار با آن را آغاز کنید.

یکی از مزایای هاست های وردپرسی به روز رسانی خودکار نرم افزار وردپرس است که کار شما را راحت می کند. این هاست ها همانند هاست پایتون است. در تعریف اینکه هاست پایتون چیست می توان گفت مانند هاست وردپرس، میزبانی است که وبسایت های طراحی شده با زبان پایتون را پشتیبانی می کند.

در نظر داشته باشید که هاست وردپرس انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها عبارت است از:

  • هاست مشترک وردپرس: این نوع هاست در مقایسه با نوع مدیریت شده ارزانتر است. در این مورد می توان هاست یک سایت را وبسایت دیگر اشتراکی استفاده کرد. در این مورد بهینه سازی عملکرد تنها برای هر دو سایت اعمال می شود. از جملهویژگی هاست وردپرسی مشترک تخفیف هایی است که وردپرس برای شما در نظر می گیرد، البته این تخفیف فقط برای اولین صورتحساب شما لحاظ می شود. پس از آن باید هزینه های معمول را بپردازید. در نظر داشته باشید که برنامه های وردپرس اشتراکی سطح بالا، گران هستند.
  • هاست مدیریت شده وردپرس: این هاست ها را غالبا به هتل های لوکس تشبیه می کنند. این هاست ها سرعت بالایی دارند، علاوه بر اینکه مدیریت سخت افزاری ارتقا یافته تری در مقایسه با هاست اشتراکی دارند. موضوع دیگری که در این هاست ها قابل تامل است، کش کردن آن می باشد.

این موضوع تاثیر مستقیم بر افزایش سرعت وب سایت وردپرس دارد. این هاست ها امکان ذخیره سازی داده ها را نیز برای شما ایجاد می کنند. تامین امنیت فایروال ها و نیز اسکن بدافزارها از دیگر ویژگی های منحصر به فرد هاست های وردپرس مدیریت شده است. همه این مزایا و ویژگی ها طبیعتا باعث افزایش قیمت هاست مدیریت شده می شود.

در نظر داشته باشید که در وبسایت های وردپرسی، هاست وردپرس مانند هاست دانلود همه قابلیت ها را دارد. اما آیا می دانید هاست دانلود چیست؟ پاسخ بسیار ساده است، کاربران وبسایت ها می خواهند به راحتی قابل های خود را دانلود یا آپلود کنند.

دلایل استفاده از آن

دلایل استفاده از آن

همانطور که اشاره کردیم، هاست وردپرس یکی از انواع هاست پربازدید به شمار می آید. بنابراین در صورتی که وبسایت شما بر بستر وردپرس طراحی شده همانند بسیاری زبان های دیگر طراحی، بهترین کار استفاده از میزبانی متناسب با زبان سایت است. برای این کار پیشنهاد اول برای سایت های وردپرسی استفاده از هاست وردپرس می باشد.  این موضوع هم دلایل محکم و قانع کننده ای دارد که در ادامه به ۴ دلیل مهم آن اشاره می شود:

۱-  مناسب با زبان اصلی سایت های وردپرس

در نظر داشته باشید که در وهله اول هاست وردپرس برای وبسایت های این زبان در نظر گرفته شده تا محتوای این سایت به راحتی مدیریت شود. این موضوع مزیت مهمی برای وردپرس به شمار می آید. اگرچه این امکان فراهم شده تا از دیگر هاست ها نیز برای سایت های وردپرسی استفاده کرد، اما هاستی که به زبان خود وبسایت است مزیت بیشتری برای آن دارد.

۲- رم و سی پی یو اختصاصی

دلیل توجیه پذیر دیگری که برای استفاده از هارد وردپرس وجود دارد امکان اختصاص رم و سی پی یوی بیشتر است. چرا که کمبود فضای رم و سی پی یو در وردپرس تجربه ناخوشایند بسیاری از کاربران است.

از همین رو برنامه نویسان نسبت به آن گارد دارند. در حالی که این موضوع به دلیل افزونه های نامناسب و اضافه است. برای این کار مدیر وبسایت وردپرس افزونه ها را به اندازه ضرورت و نیاز اضافه می کنند. ریدایرکت کردن صفحات وردپرس، اضافه کردن چند خط کدنویسی بجای اضافه کردن افزونه و دکمه های اضافه از جمله مواردی است که می تواند مانع از کمبود فضای رم و سی پی یو شود.

۳- کاهش تعداد سایت ها در هر سرور

یکی از مهمترین دلایلی که استفاده از هاست وردپرس را توجیه پذیر می کند کاهش سایت ها روی هر سرور است. جدا بودن کانفیگ ها به بهبود سرعت وب سایت، افزایش بازدید و … کمک می کند.

۴- امکان استفاده از هاردهای SSD و NVMe

این هاردها به افزایش سرعت کمک زیادی می کند. البته که وردپرس در تلاش است تا سخت افزارهای مناسب در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد که این دو نوع هارد از جمله سخت افزارهایی است که به افزایش سرعت کمک زیادی می کند.

نتیجه گیری

خلاصه این مقاله می توان در چند جمله نتیجه گیری کرد. اینکه با توجه به استفاده روزافزون از بستر وبسایت های وردپرس و نیز وجود هاست های مختلف، بهترین انتخاب می توان WordPress Hosting باشد که تناسب برنامه ها با آن بیشتر است  و به راحتی می توان وبسایت را مدیریت کرد. به روزرسانی خودکار وردپرس نیز از مهمترین مزیت هایی است که هاست وردپرس برای شما انجام می دهند.

در نظر داشته باشید که اگر قصد دارید وب سایت وردپرسی با فضای فروشگاهی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید، لازم است از برنامه های متن باز تحت وب استفاده کنید. پرستاشاپ یکی از بهترین گزینه های فروشگاه ساز وبسایت ها به شمار می آید. از همین رو نصب پرستاشاپ روی هاست سی پنل را در زمان انجام پروژه مورد توجه قرار دهید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 234 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 12 مارس 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.