اخبار تکنولوژی آمازون قصد دارد تا از کامیون های رباتیک برای تحویل کالا استفاده کند - فارس بازان

آمازون که به تازگی یک شرکت تاکسی رباتیک را تصاحب کرده است، از تکنولوژی این شرکت برای تحویل دادن کالا‌های خود به صورت آزمایشی استفاده می‌کند. اکنون آمازون در حال بررسی خرید سهم بزرگی از یک شرکت حمل و نقل رباتیک است.

طبق گفته بلومبرگ، این غول تجارت الکترونیکی اخیراً سفارش ۱۰۰۰ سیستم رانندگی خودکار را از پلاس دات‌ ای آی که یک شرکت مستقر در کالیفرنیا است که در زمینه فناوری حمل و نقل بدون راننده و به صورت رباتیک فعالیت می‌کند، انجام داده است. آمازون همچنین در حال بررسی خرید ۲۰ درصد سهام پلاس دات‌ ای آی است. این اقدامی است که می‌تواند پیامد‌های جدی و مهمی را بر نحوه انتقال محصولات این شرکت به سراسر جهان داشته باشد.

آمازون قصد دارد تا ۲۰ درصد از سهام شرکت کامیون رباتیک پلاس‌ ای آی را خریداری کند

آمازون در فکر خرید حداکثر ۲۰ درصد از سهام شرکت پلاس ای آی است که اخیراً اعلام کرد قصد دارد از طریق ادغام با یک شرکت خاص دیگر که اس پی‌ ای سی است، به شرکتی با سهام عام تبدیل شود. این شرکت قصد دارد با هنسی کاپیتال وی ادغام شود. اس پی‌ ای سی همچنین حمایت اولیه از استارت آپ‌ای وی (و هدف اخیر تحقیق کمیسیون اوراق بهادار و بورس) یعنی شرکت کانو را بر عهده داشت.

مطالب مرتبط:

به علاوه انتظار می‌رود که این شرکت تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار از این معامله دریافت کند، از جمله ۱۵۰ میلیون دلار از سهام پی آی پی‌ ای (سرمایه‌گذاری خصوصی در سهام عمومی). ارزش این معامله به علاوه تقریباً ۳. ۳ میلیارد دلار است.

آمازون، یکی از بزرگترین شرکت‌های جهان است که سال‌ها است که به دنبال استفاده ازکامیون‌های رباتیک به صورت ثابت در شرکت خود است. این شرکت مستقر در سیاتل برخی کالا‌ها را با استفاده از دکل‌های بزرگ خودران طراحی شده توسط استارت آپ امراک در سال ۲۰۱۹ جا به جا کرد. اگرچه وسایل نقلیه خودمختار تا حد زیادی موفق به تحقق بخشیدن به بسیاری از ادعا‌های اولیه خود نشده اند، اما بسیاری از کارشناسان همچنان در مورد ظهور قریب الوقوع کامیون‌های بدون راننده معتقد هستند.

بزرگ‌ترین فایده وجود کامیون‌های رباتیک برای شرکت بزرگی مانند آمازون این است که این شرکت خواهد توانست تا محصولات مختلف را با سرعت و امنیت بیشتری به مقصد برساند. علاوه بر سرعت و امنیت و با توجه به اینکه کامیون‌های خودران از بیمه و حقوق ماهانه برخوردار نیستند، آمازون خواهد توانست تا سود بیشتری از فروش محصولات خود به دست آورده و حتی قیمت تمام‌شده کالاهای موجود در فروشگاه خود را به مقدار قابل توجهی کاهش دهد. البته قاعدتاً این موضوع با اعتراضات کارمندان و کارگران این شرکت مواجه خواهد شد.

معامله با شرکت پلاس دات‌ ای آی، اگر به نتیجه برسد، آخرین اقدام از طرف آمازون است که نشان دهنده تلاش این شرکت برای استفاده از فناوری وسایل نقلیه خودکار است. علاوه بر شرکت‌های امراک و پلاس دات‌ ای آی، آمازون به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری در ائورا کمک کرد. آمازون همچنین در ریوین که یک شرکت خودروی الکتریکی است سرمایه‌گذاری کرده است که در حال تولید وانتهای تحویل باتری برای این شرکت است و سال گذشته، آمازون زوکس را خریداری کرد. زوکس استارتاپی است که در حال توسعه وسیله نقلیه مستقل خود برای اهداف خدمات تجاری حمل و نقل است.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 86 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها