اخبار تکنولوژی اتحادیه اروپا استفاده از درگاه یکسان در همه گوشی های هوشمند را قانونی می کند - فارس بازان

اتحادیه اروپا قصد دارد با تصویب یک قانون جدید، شرکت‌های سازنده گوشی، تبلت و سایر وسایل الکترونیکی را ملزم به استفاده از فقط یک درگاه روی دستگاه‌های خود بکند. اپل یکی از شرکت‌هایی است که انتقاد جدی به این طرح دارد. البته اتحادیه اروپا بیش از یک دهه است که به‌دنبال تصویب چنین قانونی است، اما متن نهایی آن به‌تازگی آماده شده است و قرار است به‌زودی به رای گذاشته شود.

کاربران اندروید و آیفون سال‌هاست که به‌خاطر اینکه مجبور هستند گوشی‌های خود را با شارژرهای مختلفی شارژ کنند ناراضی هستند. ان‌هامحبور هستند که گوشی آیفون را از طریق پورت لایتنینگ شارژ کنند در حالیکه گوشی‌های اندرویدی عمدتا از طریق درگاه USB-C شارژ می‌شوند.

مطالب مرتبط:

طبق آماری که در سال ۲۰۱۸ منتشر شده بود حدود نصف گوشی‌ها از پورت میکرو USB، حدچد ۳۰ درصد از درگاه USB-C و ۲۰ درصد از پورت لایتنینگ برای شارژ خود استفاده می‌کنند. البته خالا سهم گوشی‌های USB-C بیشتر شده است.

درگاه

اتحادیه اروپا قرار است در ماه می امسال درباره قانون مذکور رای‌گیری کند و اگر این قانون تصویب بشود احتمالا تا سال ۲۰۲۵ شاهد استفاده از فقط یک درگاه بر روی همه دستگاه‌های الکترونیکی در قاره سبز خواهیم بود. این دستگاه‌ها شامل، گوشی‌ها، لپ تاپ‌ها، تبلت‌ها، ماوس‌ها، هدفون‌ها، کیبوردها و سایر وسایل الکترونیکی خواهد شد.

اپل گفته است که تصویب این قانون اثرات منفی روی نوآوری‌ها خواهد گذاشت و انبوهی از وسایل الکترونیکی غیرقابل استفاده را بر جای خواهد گذاشت که این موضوع به ضرر مشتریان تمام خواهد شد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که این این طرح درنهایت به کجا ختم می‌شود.

منبع: Gizchina

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 126 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 17 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها