اخبار تکنولوژی احتمال اجرای ویندوز ۱۱ روی رایانه‌های قدیمی با بروزرسانی آزمایشی مادربورد ایسوس - فارس بازان

ایسوس در حال تست یک بروزرسانی نرم‌افزاری برای مادربردهای خود است که احتمالا امکان اجرای ویندوز ۱۱ روی رایانه‌های قدیمی را فراهم خواهد کرد.

آیا شما هم منتظر انتشار ویندوز ۱۱ هستید؟ اگر هم‌اکنون از رایانه‌ای استفاده می‌کنید که یک یا دو سال قبل آن را خریداری کرده‌اید، به‌احتمال زیاد امکان اجرای نسل جدید سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت روی سیستم شما وجود دارد.

مطالب مرتبط:

اما در صورتی که رایانه‌ی شما قدیمی‌تر باشد چه؟ اگر رایانه‌ی قدیمی شما به یکی از مادربردهای ساخت شرکت ایسوس مجهز شده باشد، خبر خوبی برای شما داریم.

اخیرا ایسوس اعلام کرده که درحال تست یک فرم‌ور نرم‌افزاری آزمایشی برای مادربردهای خود است که امکان اجرای ویندوز ۱۱ را روی سیستم‌های قدیمی‌تر فراهم خواهد کرد. به‌عنوان مثال ایسوس گفته که سیستم‌عامل مورد اشاره به‌طور پیش‌فرض روی مادربرد STRIX Z270F اجرا می‌شود و نیازی به تغییر تنظیمات UEFI بایوس در این مادربرد نیست.

از آنجا که مادربرد مورد بحث از پردازنده‌های سری Kaby LAke و نیز سلرون G390 و Core i3-6098P پشتیبانی می‌کند، گفته می‌شود که حتی در شرایطی که سیستم شما به‌طور رسمی با ویندوز ۱۱ سازگاری نداشته باشد، با این فرم‌ور نرم‌افزاری جدید همچنان می‌توانید سیستم‌عامل مورد اشاره را نصب کنید. البته باید صبر کنیم تا ببینیم نهایتا این بروزرسانی از نظر عملی امکان نصب ویندوز ۱۱  را روی سیستم‌های قدیمی قراه خواهد کرد یا خیر.

درهر حال، باید اشاره کنیم که مایکروسافت نیز اخیرا اعلام کرده که امکان نصب ویندوز ۱۱ روی سیستم‌هایی که با این سیستم‌عامل سازگاری ندارند نیز فراهم خواهد شد، اما توجه داشته باشید که اگر موفق به انجام این کار شوید، به‌احتمال زیاد شاید بروزرسانی‌های بعدی را دریافت نکنید.

قرار است نسخه‌ی عمومی ویندوز ۱۱ در تاریخ ۵ اکتبر منتشر شود. این نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت به‌عنوان یک بروزرسانی رایگان در دسترس کاربرانی که ویندوز ۱۰ را نصب کرده‌اند قرار خواهد گرفت.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس

تلگرام تکفارس

مبنع: UberG

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 66 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها