اخبار تکنولوژی انتقاد تویوتا و هوندا از طرح جدید نمایندگان آمریکا برای افزایش مالیات خودروهای برقی - فارس بازان

رویترز گزارش داده است که شرکت‌های هوندا و تویوتا از طرح جدید نمایندگان دمکرات آمریکا برای افزایش مالیات خودروهای برقی به‌شدت انتقاد کرده‌اند. این شرکت‌ها معتقدند که طرح مذکور تبعیض‌آمیز بوده و به‌نفع کارگران غیراتحادیه‌ای خودرسازی نیست. طبق این طرح، شرکت‌ها باید برای هر کدام از خودروهای برقی خود ۱۲ هزار دلار مالیات پرداخت کنند به این‌ترتیب، این طرح به‌نفع سه شرکت بزرگ آمریکایی سازنده خودرو یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات و به‌ضرر شرکت‌های غیراتحادیه‌ای مانند تسلا و سازندگان ژاپنی که در آمریکا کارخانه دارند خواهد بود.

یک از نمایندگان مجلس آمریکا به نام Dan Kildee به رویترز گفته است: «ما از این طرح پشتیبانی می‌کنیم و با این کار می‌خواهیم از سازندگان آمریکایی خودرو حمایت کنیم.» جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اخیراً گفته بود که  او انتظار دارد که خودروهای برقی تا سال ۲۰۳۹ حداقل ۵۰ درصد از کل فروش‌ خودروها در آمریکا را تشکیل بدهند.

مطالب مرتبط:

هوندا در واکنش به این طرح با انتشار بیانیه‌ای گفته است که این طرح غیرمنصفانه بوده و بین خودروسازان آمریکایی تبعیض قائل می‌شود و تلاش ده‌ها هزار نفر کارگری را که عضو اتحادیه خودروسازی نیستند نادیده می‌گیرد. هوندا در بیانیه خود گفته است که شرکت آن‌ها کارخانه‌هایی در ایالت‌های آلاباما، ایندیانا و اوهایو دارند که در کار ساخت خودروهای برقی هستند و کارگران این کارخانه‌های مستحق رفتار منصفانه و برابر از سوی کنگره آمریکا هستند.

تویوتا نیز به رویترز گفته است که این طرح به ضرر شرکت‌هایی است که نمی‌خواهند عضو اتحادیه خودروسازی آمریکا بشوند. به گفته این شرکت، آن‌ها قصد داشتند تا خودروهای الکتریکی خود را در دسترس همه مشتریان آمریکایی که قدرت مالی خرید خودروهای گران‌قیمت را ندارند قرار دهد.

طرح مذکور قرار است اواخر این هفته در مجلس آمریکا به رای گذاشته شود و ممکن است با مخالفت‌هایی از سوی برخی نمایندگان کنگره روبه‌رو شود. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که این طرح درنهایت به کجا ختم می‌شود.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 83 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها