اخبار تکنولوژی اپلیکیشن Photos ویندوز ۱۱ با امکانات جدید منتشر شد + لینک دانلود - فارس بازان

چند روز پیش مایکروسافت شروع به عرضه اپلیکیشن Photos جدیدی برای کاربران تست ویندوز ۱۱ کرد که اکنون نسخه‌ای از آن برای همه در دسترس قرار گرفته است.

این اپلیکیشن مجهز به کنترل‌های رابط کاربری WinUI 2.6، افکت‌های جدید میکا و همچنین نمایش جدید تصاویر است. از جمله دیگر بهبودهای حاصل شده در این اپلیکیشن می‌توان به منوی برش ارتقا یافته و همچنین دسترسی آسان‌تر به جزئيات تصاویر اشاره کرد.

این نسخه از این اپلیکیشن در حال حاضر به صورت کنترل شده عرضه و از آن‌جایی که با شماره نسخه ۲۰۲۱.۲۱۰۹۰.۹۰۰۲.۰ راهی ویندوز ۱۱ شده است، بسیاری از کاربران با توجه به سیاست‌های مایکروسافت قادر به نصب آن به صورت رسمی نیستند.

با این وجود کاربر هکر نام‌آشنای سیستم عامل ویندوز، Gustave نسخه APPX این اپلیکیشن را مهیا کرده است که شما می‌توانید از طریق لینک زیر به دانلود آن بپردازید. گفتنی است که ما این اپلیکیشن را تایید نمی‌کنیم و مسئولیت استفاده از آن، به عهده شخص شماست.

این اولین باری نیست که مایکروسافت طی ماه‌های اخیر به‌روزرسانی‌های قابل توجهی را برای اپلیکیشن‌های ویندوز ۱۱ منتشر کرده است. برای مثال مایکروسافت به‌تازگی سیستم عامل ویندوز ۱۱ ایزو خود را به بیلد ۲۲۴۵۴ ارتقا داده است و تغییراتی را در آن ارائه کرده است. شما می‌توانید فهرست کامل این تغییرات را مطالعه کنید.

همچنین مدتی پیش کاربران ویندوز ۱۱ متوجه تغییر صدای اعلان در دو حالت مختلف ویندوز، «حالت تیره» و «حالت روشن»، شده‌اند. مایکروسافت هم تایید کرد که صدای اعلان در «حالت تیره» اندکی آرام‌تر و نرم‌تر از «حالت روشن» می‌باشد. اخیراً مایکروسافت تایید کرده بود که در مقایسه با ویندوز ۱۰ و «حالت روشن» ویندوز ۱۱، قرار است صدای سیستم در «حالت تیره» آرام‌تر باشد.

این شرکت باور دارد که صدای ویندوز به‌طور کل زیر است و قبول کرده که تغییراتی را در نسخه جدید اعمال کند و در اقدام جدید خود تصمیم گرفته که صدای ویندوز در «حالت روشن» تیز‌تر و زیرتر بوده و در «حالت تیره» صدا اندکی فشرده‌تر و محدودشده‌تر است. صداهای جدید دارای به اصطلاح «طول موج گردتری» هستند تا بدون اذیت گوش، به کاربران اعلان‌ها را هشدار دهند.

مایکروسافت قرار است در پاییز امسال ویندوز ۱۱ را عرضه کند و به نظر می‌رسد کاربران در این سیستم‌عامل کار دشواری برای سوئیچ کردن بین مرورگرهای پیش‌فرض خواهند داشت. در حالیکه مایکروسافت تغییرات مثبت زیادی در رابط کاربری ویندوز ۱۱ ایجاد کرده است، اما نحوه استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در این سیستم‌عامل، یک گام رو به عقب محسوب می‌شود و همین موضوع باعث ایجاد نگرانی‌هایی در شرکت‌های موزیلا، اپرا و ویوالدی شده است.

ویندوز ۱۱

همانطور که احتمالاً می‌دانید مایکروسافت در ویندوز ۱۱ روش تنظیم اپلیکیشن‌های پیش‌فرض را تغییر داده است. در این سیستم‌عامل نیز، همانند ویندوز ۱۰، هنگام نصب یک مرورگر جدید و باز کردن آن برای اولین بار، پنجره‌ای ظاهر می‌شود که در آن یک گزینه “Always use this app” نمایش داده می‌شود که در صورت تیک زدن آن، اپلیکیشن پیش‌فرض شما هرگز تغییر نخواهد کرد. با این‌حال، احتمال اینکه شما تیک زدن این گزینه را فراموش کنید و بخواهید مرورگری را اجرا کنید که دوست دارید بسیار زیاد است.

اما مشکلی که ویندوز ۱۱ دارد دارد این است که اگر شما تنظیم مرورگر پیش‌فرض را در اولین اجرای آن فراموش کنید، سوئیچ کردن بین مرورگرهای پیش‌فرض، در مقایسه با ویندوز ۱۰، بسیار پیچیده‌تر و سخت‌تر خواهد بود.

کروم و بسیاری از مرورگرها، اغلب پنجره‌ای برای تنظیم مرورگرشان به‌عنوان پیش‌فرض به کاربران خود نشان می‌دهند، اما در ویندوز ۱۱ کاربران مجبور خواهند بود برای تنظیم پیش‌فرض‌ها به‌جای سوئیچ کردن ساده، از یک فایل یا لینک استفاده کنند. بطوریکه مثلاً در مورد مرورگر کروم، این کار به معنی تغییر نوع فایل پیش‌فرض به HTM, HTML, PDF, SHTML, SVG, WEBP, XHT, XHTML, FTP, HTTP و HTTPS خواهد بود. جزئیات اصلی این خبر از این لینک قابل مشاهده است.

نظر شما چیست؟ آثا اغلب تغییرات ویندوز ۱۱ مثبت تلقی می‌شوند یا مایکروسافت در حال کاهش کیفیت تجربه کاربران سیستم عامل محبوب خود است؟

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس - بررسی سامسونگ گلکسی A22

منبع: MS Power User

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 187 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.