اخبار تکنولوژی با این وب‌سایت از اپلیکیشن های گوگل مهاجرت کنید؛ Fossapps، دنیای اپ‌های رایگان - فارس بازان

اگر گوشی خود را با یک ROM جدید فلش کرده باشید، مسلماً‌م می‌دانید که می‌توانید به دلخواه از اپلیکیشن‌های گوگل یا حتی یکی از پکیج‌های GApps استفاده کنید. این به دلیل آن است که ROM‌های شخصی‌سازی شده اجازه می‌دهند بدون استفاده از اپلیکیشن‌هایی که اندروید شما را وادار به استفاده از آن‌ها می‌کند، به کار با دستگاه خود ادامه دهید.

از طرفی ممکن است شما هم علاقه‌ای به استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل نداشته باشید و تصمیم بگیرید که از اکوسیستم این شرکت خارج شده و به سمت موارد دیگری حرکت کنید. این زمانی است که اپلیکیشن‌های FOSS وارد صحنه می‌شوند.

شاید پیش از این هم این عبارت را شنیده باشید. FOSS مخفف کلمات «نرم‌افزارهای رایگان و متن‌باز» (Free and Open Source Software) است. این اپلیکیشنی مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای رایگان کارآمد هستند که شما می توانید از آن‌ها به جای اپ‌هایی مانند گوگل مسیج، یوتیوب و … استفاده کنید. اگر این اپلیکیشن‌ها نظر شما را جلب کرده‌اند، یک وب‌سایت جدید اجازه می‌دهد چنین اپلیکیشن‌هایی را پیدا کرده و به جای نرم‌افزارهای گوگل تحت آسان‌ترین روش‌ها نصب کنید.

وب‌سایت Un.pixel-fy که با نام Fossapps هم شناخته می‌شود، توسط یکی کاربران XDA Developers با نام کاربری wacko 1805 توسعه پیدا کرده است و اجازه می‌دهد که اپلیکیشن‌های دلخواه رایگان خود را انتخاب و آن‌ها را درون یک فایل ZIP قابل فلش قرار دهید. بعداً می‌توانید این فایل را دانلود کرده و آن را از طریق Magisk روی دستگاه خود نصب کنید.

این فایل‌ها روی دستگاه‌های مجهز به اندروید ۸ کار می‌کنند و شما باید از Magisk 20 یا بالاتر برای نصب آن‌ها بهره بگیرید. اگر با این شرایط مشکلی ندارید، تنها کاری که باید بکنید، مراجعه به به این وب‌سایت و انتخاب اپلیکیشن‌های مورد نظرتان از زیر هر دسته‌بندی است.

بعد از این که آن‌ها را انتخاب کردید، روی گزینه Create and Download کلیک کنید. بعد از دانلود شدن فایل، آن را درون دستگاه خود منتقل و نصب کنید تا بتوانید از تمام نرم‌افزار رایگان و متن‌بازی که دوست دارید، لذت ببرید.

اپلیکیشن‌های Koler، Emerald Dialer و Simple Dialer به خوبی می‌توانند جایگزین اپ شماره‌گیر پیش‌فرض دستگاه شما شوند. از طرفی Fenix، Styx و DuckDuckGo هم برای ارائه خدمات مرورگر حاضرند؛ به اپلیکیشن‌های بیشتری نیاز دارید؟ F-Droid و Aurora اپ استورهای شخص ثالثی هستند که اجازه می‌دهند بیشتر در دنیای FOSS سیر کنید.

از NewPipe و Vanced هم برای جایگزینی یوتیوب استفاده کنید. حوصله‌تان را سر نبریم؛ به هر نحو این وب‌سایت یکی از بهترین ابزارها برای نصب اپلیکیشن‌های رایگان جایگزین خدمات گوگل در سریع‌ترین حالت ممکن است.

اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر اکوسیستم گوگل را کنار بگذارد و این که گوشی شما دیگر از خدمات این شرکت پشتیبانی نمی‌کند، از این وب‌سایت کمک بگیرید.

منبع: XDA-Develpers

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 97 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها