اخبار تکنولوژی با پرداخت نیمی از قیمت پیکسل ۵a گوگل صاحب این گوشی شوید - فارس بازان

گوگل اخیراً از گوشی هوشمند میان‌رده خود موسوم به پیکسل ۵a رونمایی کرده و اکنون مشخص شده که اگر شما پیشنهاد این شرکت مبنی بر استفاده از سرویس فی (Fi) را بپذیرید، تخفیف و شرایط قابل توجهی دریافت خواهید کرد.

به این ترتیب اگر شما پیکسل ۵a را مستقیماً از گوگل فی تهیه کنید، می‌توانید ماهانه به مدت دو سال ۹ دلار برای تسویه حسابتان پرداخت کنید. با یک حساب و کتاب ساده می‌توان متوجه ارائه این محصول با قیمت ۲۱۶ دلار شد که در مقایسه با قیمت ۴۴۹ دلاری این گوشی، یک تخفیف کاملاً جذاب است. در حقیقت شما اگر از این فرصت استفاده کنید، با تهیه گوشی جدید گوگل، در مجموع نیمی از قیمت آن را به مدت دو سال پرداخت خواهید کرد. پس از اتمام اقساط گوشی، پیکسل ۵a متعلق به شما خواهد بود و شما می‌توانید یک اشتراک دیگر را شروع کنید.

اگرچه این پیشنهاد بسیار وسوسه‌انگیز به نظر می‌رسد اما گوگل پیشنهاد استفاده از اقساط ماهانه ۱۵ دلار را می‌دهد تا شما برنامه حفاظت از دستگاه را نیز در قرارداد خود دریافت کنید. با انتخاب این گزینه شما پس از اتمام اقساط خود در سال دوم مجموعاً ۳۶۰ دلار پرداخت کرده‌اید که باز هم از قیمت کامل این دستگاه کمتر است و همچنین به محصولی دست خواهید یافت که تنها چند روز پیش معرفی شده است.

اما برنامه محافظت از پیکسل ۵a چه مزایای ثانویه‌ای را شامل می‌شود؟ این برنامه یک ضمانت تعمیر نمایشگر به قیمت ۳۰ دلار و ضمانت بازگشت گوشی در صورت سرقت به ارزش ۹۹ دلار (ک در نیویورک در دسترس نخواهد بود) را به قرارداد شما اضافه می‌کند. سرویس تعمیر اصابت ضربه به گوشی و یا جایگزینی در صورت آسیب به ارزش ۶۹ دلار از دیگر مزیت‌های این برنامه است.

باید در نظر داشته باشید که اگر این برنامه را انتخاب نکنید و هر اتفاقی برای پیکسل ۵a شما رخ دهد، در هر صورت باید اقساط ۲۴ ماهه خود را بپردازید حتی اگر دستگاه شما اصولاً قابل استفاده نباشد. به همین دلیل گوگل استفاده از برنامه مذکور را پیشنهاد می‌دهد. جدای از پیشنهاد گوگل، نهایتاً همه چیز به تصمیم شما وابسته است. اگر از کاربران خارج از ایران و به دنبال یک گوشی هوشمند اقتصادی اما مدرن هستید، این پیشنهاد شگفت‌انگیز و جذاب به نظر می‌رسد.

اما این سوال هم مطرح می‌شود که آیا گوشی میان‌رده جدید گوگل به اندازه کافی کارآمد و مناسب کاربران هست یا خیر. پیکسل ۵a دارای یک بدنه جدید آلومینیومی با یک رنگ جدید مشکیِ متمایل به سبز بوده و طراحی آن تاحدودی شبیه به پیکسل ۴a 5G است. بدنه این هندست همچنین از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوغبار پشتیبانی می‌کند.

پیکسل ۵a از یک نمایشگر ۶.۳۴ اینچی اولد (OLED) با رزولوشن ۲۴۰۰x۱۰۸۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز بهره می‌برد. مشخصات داخلی این گوشی هیچ ارتقایی نسبت به پیکسل ۴a 5G پیدا نکرده و همچنان از یک تراشه اسنپدراگون ۷۶۵G در کنار ۶ گیگابایت رم LPDDR4X و ۱۲۸ گیگابایت حافظه در داخل آن استفاده شده است.

پیکسل ۵a

بخش دیگری که در آنجا نیز هیچ ارتقایی صورت نگرفته است، بخش دوربین است. مثل پیکسل ۴a 5G، در پشت پیکسل ۵a نیز از یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/1.7 و یک دوربین التراواید ۱۶ مگاپیسلی با فاصله کانونی f/2.2 استفاده شده است و در جلوی گوشی نیز شاهد یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با فاصله کانونی f/2.0 هستیم.

چند روز پیش همچنین از پیکسل ۶ این شرکت به صورت اولیه رونمایی شد و قرار است که به زودی یک معرفی تمام عیار را شاهد باشیم. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو هر دو به پردازنده تنسور (Tensor) گوگل مجهزند. تنسور تراشه‌ای شخصی‌سازی شده است به این معنا که اگر حتی مراحل ساخت آن توسط شرکت‌های شخص ثالث انجام شود، باز هم توسط خود گوگل طراحی شده است.

این فرایند دقیقاً مشابه پردازنده‌های سری A شرکت اپل است که در گوشی‌های هوشمند آیفون مورد استفاده قرار می‌گیرند. در حال حاضر مشخص نیست که آیا این محصولات هم برای افزایش محبوبیت سرویس فی در شرایطی مشابه با محصول میان‌رده این شرکت عرضه خواهند شد یا خیر. به محض دریافت اطلاعات بیشتر با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. نظر شما درباره برنامه جدید گوگل چیست؟ شما به تهیه آن خواهید پرداخت و یا اگر خارج از کشور بودید، به تهیه آن می‌پرداختید؟ نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GSM Arena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها