اخبار تکنولوژی بهترین ایده برای آیدی اینستاگرام را چگونه پیدا کنیم؟ - فارس بازان

انتخاب آیدی اینستاگرام یکی از اصلی‌ترین مراحلی است که در ساخت یک پیج اینستاگرام باید انجام دهید تا بتوانید پیج خودتان را به‌صورت حرفه‌ای بسازید و از آن برای معرفی محصول یا خدمات خودتان استفاده کنید؛ اما مشکل خیلی از افراد این است که ایده جالبی برای آیدی اینستاگرام ندارند و نمی‌دانند چطور یک آیدی حرفه‌ای و خوب برای پیج خودشان انتخاب کنند که هم زیبا و کوتاه باشد و هم مخاطب آن را به ‌خاطر بسپارد. روش‌های مختلفی برای انتخاب آیدی وجود دارند. برای انتخاب یک آیدی مناسب و اصولی، شما باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنید و در آینده نیازی به تغییر آیدی نداشته باشید. در این مقاله می‌خواهیم در مورد ایده برای آیدی اینستاگرام صحبت کنیم و بگوییم که چه روش‌هایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید یک آیدی خوب و منحصربه‌فرد برای خودتان انتخاب کنید و پیج اینستاگرامی شناخته شده و معروفی داشته باشید.

اگر به دنبال ساخت پیج اینستاگرام هستید و در مرحله انتخاب آیدی اینستاگرام گیر کرده‌اید و نمی‌دانید چطور یک آیدی خوب انتخاب کنید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این مورد به شما بگوییم. این نوشته برای افرادی مناسب است که به دنبال آیدی‌های جالب برای پیج اینستاگرام خود هستند و دوست دارند فعالیت در اینستاگرام را با انتخاب یک آیدی جذاب شروع کنند. قبل از هر موضوعی، بیایید به این بپردازیم که چرا انتخاب آیدی مناسب در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و چرا باید به دنبال یک آیدی جذاب و اصولی برای پیج اینستاگرام خود باشیم؟ در ادامه این نوشته با دلیل اهمیت آیدی اینستاگرام آشنا خواهید شد.

از آنجایی که نمیتوان به شکل کامل در قالب یک مقاله به آموزش کار با اینستاگرام پرداخت مایلم آموزشی را به شما معرفی کنم که میتوانید با دریافت آن اصول راه اندازی کسب و کار در اینستاگرام را بیاموزید؛ این آموزش که توسط مجموعه‌ آموزشی فرادرس منتشر شده است به شما کمک میکند تا بتوانید در مدت کوتاهی کسب و کار اینستاگرامی خودتان را راه اندازی کنید؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

چرا آیدی اینستاگرام مهم است؟

شاید این سؤال برایتان ایجاد شده باشد که چرا انتخاب آیدی اینستاگرام آن‌قدر اهمیت دارد و برای انتخاب آن باید زمان کافی بگذاریم. باید بگوییم که آیدی اینستاگرام به‌نوعی نشان دهنده هویت شما در اینستاگرام است. مثلاً وقتی شخصی می‌خواهد پیج شما را پیدا کند، احتمالاً آیدی آن را جستجو می‌کند تا بتواند به پیج شما برسد یا وقتی کسی می‌خواهد پیجتان را به شخص دیگری معرفی کند، احتمالاً آیدی پیجتان را در اختیار شخص دیگری می‌گذارد تا بتواند شما را پیدا کند. به همین خاطر آیدی اینستاگرام اهمیت زیادی دارد و برای شما حکم کارت ویزیت را دارد که می‌توانید در اختیار هرکسی که می‌خواهید قرار دهید. خیلی از پیج‌های اینستاگرامی به این موضوع توجهی نمی‌کنند و به همین خاطر حتی مدیران این پیج‌ها نیز نمی‌توانند آیدی پیجشان را به صورت کامل بگویند که این واقعاً ناخوشایند است. همان‌طور که انتخاب اسم درست برای نوزادان اهمیت زیادی دارد و در ساخت شخصیت کودک تأثیر زیادی می‌گذارد، انتخاب آیدی درست برای پیج اینستاگرامی نیز اهمیت زیادی دارد و می‌تواند باعث بالا رفتن جایگاه پیج شود. پس آیدی اینستاگرام اهمیت بالایی دارد و باید در انتخاب آیدی پیج خود دقت زیادی به خرج دهید تا بتوانید بهترین آیدی را برای خودتان انتخاب کنید و کار خودتان را در اینستاگرام شروع کنید.

نکاتی که در انتخاب آیدی اینستاگرام باید رعایت کنید

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بررسی ایده برای آیدی اینستاگرام برویم، نکاتی هستند که باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید یک آیدی حرفه‌ای و منحصربه‌فرد برای خودتان انتخاب کنید. با رعایت کامل این نکات می‌توانید یک آیدی حرفه‌ای انتخاب کنید که شما را به بهترین شکل ممکن در اینستاگرام معرفی می‌کند. برای انتخاب آیدی پیج اینستاگرام خود به نکات زیر توجه کنید:

آیدی پیج باید مختصر و مفید باشد

اولین نکته‌ای که برای انتخاب آیدی اینستاگرام باید رعایت کنید، این است که آیدی شما نباید خیلی طولانی باشد که مخاطب نتواند آن را به خاطر بسپارد. سعی کنید یک آیدی کاملاً مختصر و کوتاه برای پیج خود انتخاب کنید. در انتخاب آیدی پیج اینستاگرام، فعالیت و زمینه کاری خود را با کمترین تعداد حروف به مخاطب معرفی کنید. این کار باعث می‌شود که هنگام معرفی آیدی خودتان به دیگران مشکلی از این بابت نداشته باشید و افراد راحت آیدی شما را متوجه شوند و بتوانند آن را به دیگران نیز معرفی کنند.

آیدی پیج باید مرتبط با کار شما باشد

یادتان باشد که آیدی پیج اینستاگرام قرار است به دیگران بگوید که شما چه کاری انجام می‌دهید، چه کسی هستید یا چه محصولی می‌فروشید. در نتیجه باید آیدی خاصی را برای پیجتان انتخاب کنید که کاملاً گویای کار شما باشد و بتواند شما را به خوبی معرفی کند. مثلاً اگر کار فروش محصولات دست‌ساز خودتان را انجام می‌دهید، می‌توانید نام خودتان را با کلمات مرتبط ترکیب کنید تا بتوانید یک آیدی مرتبط با کار خودتان را پیدا کنید. مثلاً اگر نام شما فهیمه است، می‌توانید از آیدی fahime_handmade استفاده کنید تا بتوانید کار خودتان را راحت‌تر در اینستاگرام معرفی کنید. البته این تنها یک مثال بود و می‌توانید خلاقیت‌های خیلی بیشتری را در این زمینه داشته باشید.

از آندرلاین و نقطه، زیاد استفاده نکنید

برخی از آیدی‌هایی که در اینستاگرام وجود دارند، به این صورت هستند که مدیر پیج با استفاده از نقطه و آندرلاین یک شکلک ساخته است. این کار شاید جالب باشد اما در بسیاری از اوقات باعث می‌شود که هیچ‌کس پیج شما را پیدا نکند و فالوورهای بسیار کمی داشته باشید. البته برای پیج‌های شخصی این کار مشکلی ایجاد نمی‌کند و می‌توانید بر اساس سلیقه خودتان خلاقیت‌های خوبی را در این زمینه اعمال کنید، اما برای پیج‌های تجاری که می‌خواهند محصول یا خدماتی را در اینستاگرام معرفی کنند، این کار شدیداً آسیب‌زننده است. سعی کنید در انتخاب آیدی اینستاگرام خودتان، در صورت نیاز تنها یک‌بار از آندرلاین یا نقطه استفاده کنید و این کار را هم در وسط آیدی خودتان انجام دهید نه در ابتدا و انتهای آن. با این کار خوانایی و جذابیت آیدی پیج شما بیشتر می‌شود.

هنگام انتخاب آیدی پیج، برند خودتان را در نظر بگیرید

یکی از نکاتی که خیلی از افراد رعایت نمی‌کنند و به همین خاطر نمی‌توانند بهترین ایده برای آیدی اینستاگرام را پیدا کنند، این است که برند خودشان را در نظر نمی‌گیرند و برای انتخاب آیدی از آن استفاده نمی‌کنند. به‌صورت کلی اگر شما فردی هستید که مثلاً مدرس یا سخنران هستید و می‌خواهید روی برند شخصی خودتان کار کنید، بهترین ایده برای آیدی اینستاگرام شما این است که از نام و خانوادگی خودتان استفاده کنید. البته اگر نام و خانوادگی شما ثبت شده است، در بخش‌های بعدی ایده‌هایی را می‌گوییم که با استفاده از آنها می‌توانید به‌راحتی نام موردنظرتان را با کمی تغییر انتخاب کنید. اگر هم برند تجاری هستید، می‌توانید از نام شرکت یا کسب‌وکار خودتان برای آیدی اینستاگرام استفاده کنید. این موضوعی است که رعایت آن باعث می‌شود چند قدم از پیج‌های رقیبتان جلوتر باشید و مسیر برندسازی را راحت‌تر طی کنید. به عنوان مثال پیج اینستاگرام دیجی‌کالا، به همان نام دیجی‌کالا نام‌گذاری شده است نه به نام صاحبان این کسب‌وکار. یا بسیاری پیج‌های فروشگاهی دیگر و برندهای تجاری دیگر هستند که به همین صورت عمل کرده‌اند و توانسته‌اند برند مناسبی را برای خودشان بسازند.

آیدی مشابه پیج‌های معروف را انتخاب نکنید

یکی از اشتباهاتی که خیلی از افراد مرتکب می‌شوند، این است که فکر می‌کنند اگر آیدی مثلاً مانند آیدی دیجی‌کالا انتخاب کنند که حروف و کلمات آن به دیجی‌کالا نزدیک باشد، می‌توانند برندینگ بهتری را انجام دهند. اما باید بدانید که آیدی شما باید منحصربه‌فرد باشد و نباید کپی‌برداری شده از یک نام دیگر باشد. زیرا اولاً خیلی اوقات ممکن است افراد پیج شما را با پیج‌های مشابه اشتباه بگیرند و ثانیاً ممکن است به شما اعتماد نکنند و فکر کنند که شما از روی پیج‌های دیگر کپی‌برداری می‌کنید. پس به این نکته دقت کنید که بتوانید آیدی را انتخاب کنید که در آینده نیز به‌راحتی قابل استفاده باشد و شما را درگیر مشکلاتی که گفتیم نکند.

۴ ایده عالی برای آیدی اینستاگرام

تا به اینجا گفتیم که اصلاً آیدی اینستاگرام به چه دلیلی اهمیت زیادی دارد و همچنین گفتیم که چه نکاتی را باید در انتخاب آیدی عمل کنید تا اصولی‌تر و حرفه‌ای‌تر پیج خودتان را بسازید. حالا می‌خواهیم به سراغ این برویم که چند ایده برای آیدی اینستاگرام به شما بدهیم تا با استفاده از آنها، راحت‌تر آیدی موردنظرتان را انتخاب کنید یا اگر آیدی مدنظرتان نیست، بتوانید یک آیدی خوب برای خودتان پیدا کنید. همچنان در ادامه همراه ما باشید.

نام خود را با حوزه کاری ترکیب کنید

یکی از ایده‌های جالبی که خیلی از افراد معروف نیز از آن استفاده کرده‌اند، این است که نام خودتان را به حوزه کاری که دارید ترکیب کنید تا بتوانید یک آیدی مناسب بسازید. البته فرقی نمی‌کند که برند شخصی باشید یا تجاری، در هر صورت می‌توانید از این روش استفاده کنید تا یک آیدی خوب برای خودتان بسازید. مثلاً صدف بیوتی یکی از بلاگرهای معروف ایرانی در حوزه زیبایی و میکاپ است. اگر به آیدی پیج صدف بیوتی دقت کنید، متوجه می‌شوید که نام خودش یعنی صدف را با حوزه کاری که در آن مشغول فعالیت است ترکیب کرده و توانسته یک آیدی خوب برای خودش بسازد. الان حتی ممکن است شما نام خانوادگی او را ندارید اما همه او را به نام صدف بیوتی می‌شناسند و این یعنی قدرت آیدی و برندی که برای خودش ایجاد کرده است. شما هم می‌توانید از این روش برای انتخاب نام مناسب استفاده کنید. مثلاً اگر نام شما علی است و در حوزه طراحی وب کار می‌کنید، می‌توانید آیدی علی وب دیزاین را انتخاب کنید یا کلمات مشابه دیگری که گویای کار شما هستند.

از اعداد معنی‌دار استفاده کنید

دومین ایده برای آیدی اینستاگرام این است که از اعداد معنی‌دار در آیدی خودتان استفاده کنید تا بتوانید آیدی موردنظرتان را ثبت کنید. مثلاً فرض کنید شما می‌خواهید یک آیدی با نام golgift را ثبت کنید. اگر این آیدی قبلاً ثبت شده است و پیجی مشابه آن فعالیت نمی‌کند، برای ثبت این آیدی بهترین روش این است که به آخر آن اعدادی مانند ۲۴ یا ۷۲۴ اضافه کنید که به معنی آنلاین بودن به‌صورت ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته هستند. این روش نیز کاری است که می‌توانید انجام دهید تا آیدی دلخواه خودتان را انتخاب کنید و به یک آیدی مناسب برسید.

حروف را اضافه بنویسید

سومین ایده برای آیدی اینستاگرام که می‌توانید از آن استفاده کنید تا یک آیدی منحصربه‌فرد و خوب داشته باشید، این است که حروف را اضافه بنویسید تا بتوانید آیدی دلخواه خودتان را ثبت کنید. مثلاً فرض کنید نام شما «مریم اسدی» است. در حالت عادی نام مریم اسدی به‌صورت انگلیسی maryamasadi نوشته می‌شود. اما اگر این نام قابل ثبت نباشد، می‌توانید مدل‌های دیگری را امتحان کنید که مانند زیر هستند:

  • Maryameasadi
  • Maryamasadii
  • Maryameasadii
  • Maryaamasadi
  • و…

از آندرلاین و نقطه استفاده کنید

آخرین ایده برای آیدی اینستاگرام که کمک می‌کند یک آیدی خوب برای خودتان انتخاب کنید، این است که از آندرلاین و نقطه استفاده کنید تا بتوانید آیدی دلخواه خودتان را ثبت کنید. این روش معمولاً مرسوم‌تر است و باعث می‌شود که افراد راحت‌تر متوجه آیدی شما شوند. مثلاً آیدی صدف بیوتی نیز به‌صورت sadaf_beauty انتخاب شده است و مشکلی نیز ندارد. اگر به همان مثال قبلی یعنی مریم اسدی برگردیم، می‌توانید این آیدی را به‌صورت زیر نیز بنویسید:

این موارد نیز به لیست شما اضافه می‌شوند و می‌توانید با امتحان آنها مشاهده کنید که آزاد و قابل ثبت هستند یا خیر. درصورتی‌که آزاد باشند می‌توانید به‌راحتی آنها را انتخاب و از این آیدی‌ها استفاده کنید. نکته جالبی که باید به آن دقت کنید این است که اگر این ایده‌ها برایتان پاسخگو نبودند و درهرصورت آیدی موردنظرتان آزاد و قابل ثبت نبود، می‌توانید این روش را می‌توانید با روش قبلی نیز ترکیب کنید. یعنی مثلاً به این صورت آیدی موردنظرتان را بنویسید تا آن را تست کنید:

  • Maryam_asadii
  • Maryame.asadi
  • و…

کلام آخر در مورد ایده برای آیدی اینستاگرام

در این مقاله در مورد ایده برای آیدی اینستاگرام صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً چرا آیدی اینستاگرام تا این حد مهم است و در ادامه بررسی کردیم که برای انتخاب یک آیدی مناسب و حرفه‌ای، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا در آینده به مشکل نخورید. در قسمت بعدی با هم چندین ایده برای آیدی اینستاگرام را بررسی کردیم که به شما کمک می‌کنند بتوانید آیدی‌های موردنظرتان را راحت‌تر ثبت کنید و بتوانید بی‌نهایت ایده برای آیدی داشته باشید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که با انتخاب آیدی اینستاگرام بیشتر آشنا شوید و بتوانید با ایده‌های گفته شده، بهترین آیدی را برای پیج خودتان انتخاب کنید و بهترین نتایج را نیز در اینستاگرام دریافت کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. در اینجا مایلم آموزش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی فرادرس را به شما معرفی کنم؛ برای دریافت این آموزش روی لینک زیر کلیک کنید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 18 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.