اخبار تکنولوژی تبلت چه سایزی بخرم؟ - فارس بازان

معرفی بهترین تبلت ‌های 10 و 8 اینچی بازار

تبلت‌ها در سایزهای ۷ تا ۱۳ اینچی و به شکل مربع یا مستطیل در بازار موجودند. در ادامه این مطلب بیشتر با این موضوع آشنا می‌شویم.

چه اندازه‌ای برای تبلت خوبه؟

نسبت طول به عرض در تبلت‌های مربعی تقریباً ۴:۳ (۴ به ۳) و در تبلت‌های مستطیلی ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ است.

به طور کلی، تبلت‌هایی با نسبت ۴:۳ از ۱۰ اینچ به بالا هستند و برای خواندن کتاب و وب‌گردی گزینه عالی‌اند. تبلت‌هایی با نسبت ۱۶:۹ یا ۱۶:۱۰ برای تماشای فیلم و ویدئو در حالت landscape بهترین گزینه‌اند.

امروزه، تبلت‌های ۸ تا ۱۰ اینچی طرفداران زیادی دارند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین آن‌ها می‌پردازیم.

معرفی بهترین تبلت‌های ۱۰ و ۸ اینچی بازار

iPad Air 4

iPad Air 4، در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. این گجت، گرچه از نظر سخت‌افزاری، مانند نسخه‌های پرو دارد ولی قیمت پایین‌تری نسبت به آن‌ها دارد. iPad Air 4 مجهز به صفحه‌کلید اسمارت، نمایشگر بزرگ ۱۰٫۹ اینچی، بسیار باکیفیت و پردازنده A14 بایونیک (مشاهده شده در سری آیفون ۱۲) است.

بهترین تبلت ‌های 10 و 8 اینچی بازار

طول عمر باتری، چهار بلندگوی قدرتمند، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی برای پشت و ۷ مگاپیکسل برای جلو از دیگر ویژگی‌های این گجت قدرتمند است.

آیپد مینی ۲۰۲۱

این گجت ۸٫۳ اینچی، مجهز به تراشه قدرتمند A15 بایونیک است و از قلم اپل نیز پشتیبانی می‌کند. از نظر بسیاری، اهمیت آیپد مینی همچون اهمیت دفتر یادداشت روزانه برای هر شخص است.

میزان شارژدهی مناسب، نمایشگر با کیفیت، دوربین ۱۲ مگاپیکسل در پشت و ۱۲ مگاپیکسل در جلو از ویژگی‌های این آیپد است.

تبلت لنوو مدل Lenovo M10 Plus

در معرفی بهترین تبلت ‌های ۱۰ و ۸ اینچی بازار، به تبلت ۱۰٫۱ اینچی لنوو مدل M10 X606L می‌رسیم. این گجت، دارای پنل نمایشگر IPS LCD با رزولوشن ۱۲۰۰*۱۹۲۰ پیکسل و باتری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت است که توانایی ۱۰ ساعت کار مداوم را دارد.

تبلت ‌های 10 و 8 اینچی بازار

گلکسی تب S6

این تبلت ۱۰٫۵ اینچی با بدنه تماماً آلومینیومی، مقاومت بالایی در برابر ضربه و خط ‌و خش دارد.

پردازشگر ۸ هسته‌ای ۴۸۵ Kyro، به همراه پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰ قلب این گجت را تشکیل می‌دهند. تبلت ۶S مجهز به دوربین دوگانه پشتی ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی با رم ۸/۶ و حافظه داخلی ۲۵۶/۱۲۸ گیگابایت است.

گلکسی تب A (نسخه ۲۰۱۹)

این محصول ۸ اینچی در جولای ۲۰۱۹ روانه بازار شد. سرعت پردازش بالا، رزولوشن مطلوب نمایشگر و قیمت مناسب از بارزترین ویژگی‌هایش است. مهم‌ترین نقاط منفی‌اش، عدم پشتیبانی از قلم S است.

کیفیت خوب دوربین‌های ۲ مگاپیکسلی و ۸ مگاپیکسلی در جلو و پشت، باتری ۵۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با دوام ۱۵ ساعته، نمایشگر شفاف HD با کیفیت رنگ خارق‌العاده، آن را در میان همتایان پایین‌رده تا میان‌رده، یک سروگردن بالاتر کرده است.

تبلت ۸ اینچی لنوو M8

نمی‌توان هنگام معرفی بهترین تبلت‌ های ۱۰ و ۸ اینچی بازار، به تبلت ۸ اینچی لنوو M8 اشاره‌ای نکرد. پردازنده ۸ هسته‌ای، بدنه‌ای مستحکم و قیمت مناسب از نقاط مثبت این گجت است. کیفیت نه چندان مناسب دوربین جلویی از مهم‌ترین نقاط منفی‌اش به شمار می‌رود.

بهترین تبلت ‌های 10 و 8 اینچی

آنچه این تبلت ۸ اینچی را تا این اندازه در خور ستایش کرده، مشخصات سخت‌افزاری تحسین‌برانگیزش، علی‌رغم قیمت پایینش است.

اسپیکرهای Dolby Atoms، عمر ۱۸ ساعته باتری، ظاهری شیک و مستحکم از مهم‌ترین نقاط قوت این تبلت است. اگر اکسسوری‌هایی مانند کیبورد و موس نیز بدان اضافه کنید، یک دستگاه کامل برای انجام کارهای شغلی‌تان خواهید داشت.

 جمع‌بندی کلی

به طورکلی، برای انجام کارهای روزمره، مدل‌های ۸ تا ۱۰ اینچی تبلت، بهترین انتخاب هستند.

اکیداً توصیه می‌کنیم هنگام خرید تبلت، علاوه‌بر توجه به سایز آن، به فاکتورهای دیگری همچون کیفیت دوربین، کیفیت نمایشگر و قدرت پردازشگر آن به دقت توجه کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 263 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 26 ژوئن 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.