اخبار تکنولوژی تسلا یک میلیون دلار به یک قربانی نژادپرستی پرداخت کرد - فارس بازان

به گزارش بلومبرگ لاو و، به نقل از افراد مطلع در تسلا، یکی از کارکنان سابق تسلا جایزه یک میلیون دلاری را از این خودروساز دریافت کرد. ملوین بری، که سیاه پوست است، در سال ۲۰۱۵ در کارخانه تسلا در آلامدا، کالیفرنیا استخدام شد. او گفت که یک سرپرست او را به صورت نژادپرستانه خطاب کرد، سپس برای مقابله به مثل او را مجبور کرد ساعت‌های طولانی‌تری کار کند و کار‌های فیزیکی بیشتری انجام دهد. تسلا این‌اتهامات را رد کرده است.

به گزارش بلومبرگ، داور ایلین راشینگ در حکمی در ۱۲ می‌گفت که تسلا مسئول آزار و اذیت بری است. راشینگ در مورد این موضوع نوشته است:

رویه قضایی واضح است که یک مورد از اتفاقات نژادپرستانه درون شرکت تسلا و توهین به زیردست توسط یکی از سرپرستان این شرکت برای ایجاد مزاحمت شدید کافی است. اینکه تسلا در مورد رفتار نژادپرستانه و نامناسب سرپرستان خود مسئول است یک موضوع بدیهی است

او در ادامه نوشت که ناظری که به بری نامه هشداردهنده نوشت، فاقد اعتبار بود.

مطالب مرتبط:

تسلا استدلال کرده است که هیچ مدرک مکتوبی مبنی بر شکایت بری از اینکه ناظران از وی به خاطر توهین نژادپرستانه به یک سیا پوست شکایت کرده‌اند، وجود ندارد و خاطرنشان می‌کند که وی داوطلبانه شرکت را ترک کرده است. این موضوع را حکم داور نشان داده است. تسلا عنوان کرده است که هیچ رفتار نژادپرستانه‌ای در این شرکت وجود ندارد و تمام این مسائل فاقد اعتبار است.

روند داوری بین کارفرمایان و کارمندان معمولاً محرمانه است، اما بلومبرگ گزارش داد که وکیل بری یک دادخواست استاندارد برای اجرای دستور داور به دادگاه ارائه کرده است و این تصمیم را فاش کرد. وکیل لارنس ارگان به بلومبرگ گفت که بری از آنجا که تسلا این جایزه را پرداخت کرده است، اقدامات قانونی دیگری را دنبال نخواهد کرد.

بری اولین کارگری نیست که نژادپرستی را در کارخانه تسلا در فرمونت را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷، مارکوس وان کارگر سابق مونتاژ از تسلا شکایت کرد و گفت که این شرکت به شکایت کتبی وی مبنی بر اینکه همکاران و سرپرستان او را با کلمات نژادپرستانه خطاب کرده‌اند، رسیدگی نکرده است. وان کارخانه فرمونت را کانون رفتار‌های نژادپرستانه خواند. تسلا در بیانیه‌ای در آن زمان گفت که دعوی وان کانون اطلاعات غلط است. در ماه‌آوریل، یک قاضی در شهرستان آلمدا درخواست این شرکت را برای جلوگیری از وون در جستجوی وضعیت دادرسی طبقاتی برای این شکایت رد کرد.

یک‌ایمیل از طرف د ورج به تسلا که خواهان اظهار نظر بود در روز پنجشنبه ارسال شد که بلافاصله پاسخ داده نشد. تسلا سال گذشته دفتر مطبوعاتی خود را منحل کرد و معمولاً به پرسش‌های رسانه‌ای پاسخ نمی‌دهد. نظر شما چیست؟ آیا تسلا نسبت به کارمندان و کارگران خود رفتار نژادپرستانه دارد؟ آیا این کارمند سیاه پوست برای دریافت غرامت به دروغ از تسلا شکایت کرده است؟ دیدگاه خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 89 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها