اخبار تکنولوژی تماشا کنید: حرکت مریخ نورد چینی روی خاک سیاره سرخ - فارس بازان

در ماه مارس، ناسا فایل صوتی از شلیک لیزر به سطح مریخ توسط مریخ نورد خود با نام استقامت را منتشر کرد. به گزارش اسپیس نیوز، اکنون چین نیز یک فایل تصویری را منتشر کرده است که به گفته خودش مریخ نورد ژورونگ که متعلق به این کشور است، به سیاره سرخ رسیده است و در آن مستقر شده است. چین همچنین تصاویری از مریخ نورد خود بر روی سطح سیاره مریخ را منتشر کرده است، که همانطور که چند هفته پیش در اولین سلفی این مریخ نورد دیدیم، بسیار زیبا هستند.

هنگامی که مریخ نورد چینی با نام ژورونگ از سطح شیب دار فضاپیمای خود فرود آمد و به سطح زمین رسید، این مریخ نورد یک فایل تصویری را ضبط کرده است. به آنچه که این مریخ نورد چینی ضبط کرده است توجه کنید:

دانلود ویدیو با کیفیت ۱۰۸۰p | دانلود ویدیو با کیفیت ۷۲۰p

مطالب مرتبط:

مریخ نورد چینی با نام ژورونگ با انرژی خورشیدی برای اولین بار در ماه مه در مریخ فرود آمد. فرود این مریخ نورد بر روس سیاره سرخ بخشی از مأموریت تیانون ۱ چین است که در ماه فوریه وارد مدار مریخ شد.

ژورونگ پس از پایین آمدن از مدار تیانوان -۱ که بالاتر از سطح سیاره مریخ است، سفر مریخی خود را در یوتوپیا پلنیتیا آغاز کرد. این بخش در واقع دشتی صاف در سیاره مریخ است که در سال ۱۹۷۶ ناوشکن وایکینگ ۲ آن را تحت فشار قرار داد. با این وجود، سطح این بخش از مریخ در ماه فوریه لمس شد، بنابراین به احتمال زیاد این دو مریخ نورد به این زودی‌ها در کنار یکدیگر قرار نخواهند گرفت.

مریخ نورد کنجکاوی ناسا که در سال ۲۰۱۲ به مریخ فرود آمد، ماه گذشته توسط مدارگرد شناسایی مریخ ناسا در حال صعود به سیاره مونت مرکو مشاهده شد.

مریخ نورد چینی یعنی ژورونگ، که به عنوان خدای آتش چین نامگذاری شده است، تقریباً نیمی از ماموریت ۹۰ روزه خود را سپری می‌کند. اما مانند دیگر مریخ نوردان در این سیاره سرخ، می‌تواند برای چندین سال به فعالیت در سطح مریخ ادامه دهد.

اینطور که به نظر می‌رسد، انسان هر لحظه بیشتر به بررسی همه‌جانبه و دقیق سیاره مریخ نزدیک می‌شود. با توجه به ورود چینی‌ها به مریخ و رقابت دوباره شرق و غرب بر سر تسخیر فضا، آیا انسان خواهد توانست تا در این سیاره نشانه‌هایی از حیات را کشف کند؟ آیا مریخ در نهایت سیاره آینده انسان برای سکونت خواهد بود؟ دیدگاه‌های خود را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها

، ،