اخبار تکنولوژی توسعه دهندگان می توانند برنامه های خود را با رابط کاربری جدید ویندوز ۱۱ سازگار کنند - فارس بازان

مایکروسافت به تازگی سیستم عامل ویندوز ۱۱ را معرفی کرده است. این نسخه از سیستم عامل ویندوز به همراه یک رابط کاربری جدید معرفی و عرضه شده است که قابلیت‌ها و امکانات جدید و بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده است.

اکنون می‌توانید این سیستم عامل را نصب کنید. برای نصب ویندوز ۱۱ می‌توانید از آموزش تصویری دانلود و نصب ویندوز ۱۱ یا آموزش ویدیویی دانلود و نصب ویندوز ۱۱ استفاده کنید.

مایکروسافت برای چندین سال بود که ظاهر سیستم عامل خود را بدون تغییر باقی گذاشته بود. از زمانی که ویندوز ۸ به بازار عرضه شد، شاهد تغییرات قابل توجه در رابط کاربری این شرکت نبودیم. کاشی‌های ویندوز ۸ باعث آزار برخی از کاربران شده بود و همچنین فقدان وجود دکمه استارت در گوشه‌ی صفحه‌نمایش باعث رنجش بسیاری از کاربران شده بود. این شرکت تلاش کرد تا با عرضه ویندوز ۱۰، بهترین ویژگی‌های سیستم عامل‌های ویندوز ۷ و ویندوز ۸ را در یک سیستم عامل جای دهد که البته موفق بود.

اکنون و پس از سال‌ها شاهد تغییرات قابل توجه در رابط کاربری سیستم عامل ویندوز مایکروسافت بوده‌ایم. مایکروسافت در مورد رابط کاربری جدید سیستم عامل ویندوز ۱۱ توضیحاتی را ارائه داده است و اعلام کرده است که این شرکت در هنگام طراحی رابط کاربری جدید سعی کرده است تا برنامه‌ها و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد تا تجربه استفاده از ویندوز ۱۱ نسبت به نسخه‌های قبلی جذاب‌تر شود.

اگر توسعه‌دهندگان قصد داشته باشند تا برنامه‌ها و ابزار‌های جدید خود با رابط کاربری سیستم عامل ویندوز ۱۱ سازگار کنند تا کاربر در هنگام استفاده از چنین برنامه‌هایی احساس راحتی کند، می‌توانند با استفاده از وین یو آی ۳ از به روزرسانی رابط کاربری داخلی بهره‌مند شوند. وین یو آی ۳ باعث می‌شود تا تمام برنامه‌های توسعه داده شده برای ویندوز ۱۱ دارای ظاهری شبیه و یکپارچه باشند.

مطالب مرتبط:

ویژگی‌های جدیدی به رابط کاربری ویندوز ۱۱ اضافه شده است، مانند گوشه‌های گرد پنجره‌ها، آیکون‌های تازه، تایپوگرافی جدید، تعاملات جدید و زیبا در هنگام استفاده از سیستم عامل (مانند انیمیشن‌های تازه) و پالت رنگی تازه.

مواد جدید مانند میکا نیز باعث به وجود آمدن هماهنگی بهتر بین اجزای رابط کاربری ویندوز ۱۱ شده است و موارد دیگری را به وجود آورده است. چیدمان آیکون‌های مختلف ویندوز ۱۱ به توسعه‌دهندگان و کاربران برنامه‌های مختلف در ویندوز ۱۱ اطمینان خواهد داد که تجربه نهایی استفاده از سیستم عامل هماهنگ و یکپارچه خواهد بود.

توسعه‌دهندگان همچنین می‌توانند با استفاده از ویژگی جدید ریونیون ویندووینگ (Reunion Windowing) به راحتی پنجره‌های برنامه خود را ایجاد و مدیریت کنند. این با کد برنامه موجود در برنامه‌های نوشته شده کار می‌کند، عملیات معمول را ساده می‌کند و عملکرد جدیدی را در برنامه‌های دسک تاپ شما ایجاد می‌کند مانند حالت شب، حالت تصویر در تصویر و سفارشی‌سازی آسان‌تر نوار بالای هر برنامه.

منبع: MS Power User

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 41 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها