اخبار تکنولوژی جریمه ۱۷۷ میلیون دلاری گوگل در کره‌ی جنوبی - فارس بازان

گوگل در کره‌ی جنوبی به دلیل سوء استفاده از تسلط خود در بازار این کشور، مبلغ ۱۷۷ میلیون دلار جریمه شد.

یکی از مشکلاتی که از زمان انتشار نسخه‌های اولیه‌ی اندروید تا به امروز در این اکوسیستم وجود داشته، تعداد بسیار زیادی نسخه‌های تغییر داده‌ شده‌ی این سیستم‌عامل است.

مطالب مرتبط:

در واقع تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هرکدام تغییرات مخصوص به‌خود را در این سیستم‌عامل اعمال می‌کنند و همین امر موجب شده تا تجربه‌ی کاربری اندروید در دستگاه‌های مختلف، بسیار متفاوت باشد. این شرایط همچنین مشکلاتی را در ارائه‌ی بروزرسانی‌های جدید سیستم‌عامل مورد بحث به‌وجود آورده است.

گوگل برای رفع این مشکل سعی کرد با همکاری و موافقت تولیدکنندگان دستگاه‌های اندرویدی، نسخه‌های مختلف مشتق شده از این سیستم‌عامل را محدود کند، اما این موضوع باعث شده تا شرکت مورد بحث بابت این اقدام مجازات شود. کمیسیون تجارت عادلانه‌ی کره‌ی جنوبی، گوگل را به‌دلیل سوء استفاده از تسلط این شرکت بر بازار گوشی‌های هوشمند، ۱۷۷ میلیون دلار جریمه کرده است.

به‌نظر می‌رسد تلاش گوگل برای کاهش نسخه‌های تغییر یافته‌ی اندروید، چندان مورد پسند کره‌ای‌ها قرار نگرفته است. ظاهرا یکی راه‌هایی که گوگل برای اطمینان حاصل کردن از موافقت شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های هوشمند مد نظر داشته، این بوده که در صورت عدم موافقت، امکان استفاده از اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل را نخواهند داشت.

بنا به اعلام جون سونگ ووک، رئیس کمیسیون تجارت عادلانه‌ی کره‌ی جنوبی، اقدام این کمیسیون در جریمه‌ی گوگل فقط مختص گوشی‌های هوشمند نبوده و این موضوع به محصولات دیگری از جمله ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های هوشمند نیز مرتبط می‌شود. این کمیسیون در این رابطه گفته:

ما انتظار داریم که با ایجاد فشارهای رقابتی در این زمینه، شاهد نوآوری‌های جدید باشیم.

انتظار می‌رود گوگل از این به‌بعد برای توافق با شرکت‌های مختلف، اجازه‌ی اعمال چنین فشارهایی را نداشته باشد

انتظار می‌رود گوگل از این پس تولیدکنندگان را به امضای چنین موافقت نامه‌هایی مجبور نکند، و قراردادهای موجود برای اطمینان از مطابقت با قانون باید اصلاح شوند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آقا اقدام کره‌‌ی جنوبی باعث شکوفاتر شدن نوآوری در شرکت‌های تولیدکننده‌ی دستگاه‌های هوشمند از جمله گوشی‌های موبایل خواهد شد؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: UberG

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها