اخبار تکنولوژی رکوردشکنی تسلا در تعداد فروش خودروی الکتریکی - فارس بازان

تسلا گزارش عملکرد سه ماهه سوم امسال خود را منتشر کرده است. این شرکت علیرغم کمبود تراشه در بازار که صنعت خودرو را به‌شدت تحت تاثیر قرار داده است، توانسته نه‌تنها رکورد سالانه خود بلکه همه رکوردهای سه ماهه‌ قبلی خود را بشکند.

تسلا در سه ماهه سوم امسال (جولای تا سپتامبر) توانسته تعداد ۲۴۱,۳۰۰ خودروی الکتریکی بفروشد که این تعداد، ۱۰۲ هزار تا بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است. این میزان فروش یک رکورد جدید برای این شرکت محسوب می‌شود و حتی از تعداد ۲۲۰,۹۰۰  دستگاهی که توسط تحلیلگران پیش‌بینی شده بود بیشتر است.

مطالب مرتبط:

این اتفاق در حالی می‌افتد که کمبود تراشه در بازار باعث شده تا شرکت‌هایی مانند جنرال موتورز با ۳۳ درصد کاهش فروش روبه‌رو بشوند.جنرال موتورز در سه ماهه سوم امسال تنها توانسته ۴۴۶,۹۹۷ دستگاه خودرو بفروشد که آمار خوبی برای این شرکت بزرگ محسوب نمی‌شود. از آنجائیکه تسلا در بخش نرم‌افزار بسیار قدرتمند است ، این شرکت توانسته کمبود تراشه را با تامین چیپست از منابع مختلف و بازنویسی نرم‌افزار خود روی آن‌ها جبران کند.

براساس آمار، فروش خودروهای تسلا در چین رشد بسیار خوبی داشته است و این شرکت به‌تازگی عرضه خودروی مدل Y را در اروپا نیز شروع کرده است. از ۲۴۱,۳۰۰ خودرویی که تسلا در سه ماهه سوم امسال فروخته است، ۲۲۸,۸۸۲ تا از نوع مدل‌های ۳ و Y بوده‌اند و ۸,۹۴۱ تا از نوع مدل‌های S و X.

تسلا در همین زمینه با انتشار بیاننیه‌ای گفته است:

آمار فروش ما در سه ماهه سوم امسال کمی محافظه‌کارنه است و ما فقط خودروهایی را حساب کرده‌ایم که به دست مشتری رسیده‌‌اند و همه کارهای اداری آن انجام شده است. آمار واقعی ما ممکن است ۰.۵ درصد بیشتر از عدد ذکر شده در گزارش رسمی باشد.

تسلا امیدوار است با راه‌اندازی کارخانه‌های جدید خود در برلین و تگزاس به فروش میلیونی خودروهای خود در سال جاری دست یابد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا این شرکت می‌تواند بار دیگر رکوردهای قبلی خود را بشکند یا نه.

منبع: Ms Power User

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 73 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها