اخبار تکنولوژی سامسونگ از مانیتور گیمینگ ادیسه G9 رونمایی کرد - فارس بازان

سامسونک مانیتور گیمینگ ادیسه G9 الترا واید خود را با یک مدل جدید ارتقا بخشیده است که مجهز به همان فناوری نمایشگر Neo QLED است که در جدیدترین تلویزیون‌های این شرکت با نور پس‌زمینه LED استتفاده شده است. حالا سامسونگ با معرفی این مانیتور نام خود را به‌عنوان اولین سازنده مانیتور گیمینک خمیده دنیا با نمایشگر mini-LED و فناوری کوانتوم ماتریکس (Quantum Matrix) ثبت می‌کند. البته لازم به ذکر است که این مانیتور اولین مانیتور mini-LED بازار محسوب نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

مانیتور ادیسه نئو G9 دارای یک نمایشگر ۴۹ اینچی با نسبت تصویر به بدنه ۳۲:۹ و رزولوشن ۵۱۲۰x۱۴۴۰ پیکسل است. این مانیتور دارای انحنای ۱۰۰۰R بوده و فناوری جدید کوانتوم ماتریکس آن دارای مزیت‌هایی است که کیفیت تصویر را بالاتر می‌برد.

مانیتور گیمینگ ادیسه G9

بد نیست بدانید که پیکسل‌های mini-LED دارای ابعادی به بزرگی ۱/۴۰ پیکسل‌های LED معمولی هستند و همین موضوع به ساموسنگ اجازه داده تا بسیاری از آن‌ها را در پس‌زمینه حذف کند که این کار موجب شده نمایشگر نئو G9 دارای ۲۰۴۸ ناحیه کدر در پس‌زمینه باشد که فقط ۱۰ تا بیشتر از تعداد این نواحی در مانیتور سال گذشته سامسونگ است.

علاوه بر این، نور پس‌زمینه نئو G9 نیز روشن‌تر است و همین ویژگی باعث شده تا تائیده کوانتوم HDR 2000 از سازمان اروپایی VDE برای آن صادر شود و حداکثر روشنایی مانیتور به ۲۰۰۰ نیت برسد در حالیکه روشنایی معمول مانیتورها برابر ۴۲۰ نیت است. نسبت کنتراست استاتیکی هم به‌طرز فوق‌العاده‌ای بهبود یافته و به عدد ۱,۰۰۰,۰۰۰:۱ رسیده است.

مانیتور گیمینگ ادیسه G9

مانیتور ادیسه نئو G9 دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز با زمان پاسخ‌دهی ۱ میلی‌ثانیه است و یک ورودی DisplayPort 1.4 با قابلیت Adaptive Sync، یک پورت HDMI 2.1 VRR با استانداردهای Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium Pro، دو پورت USB و یک جک هدفون دارد.

از آنجائیکه نئو G9 یک مانیتور گیمینگ است، از طیف رنگی RGB بهره می‌برد و سیستم Infinity Core Lightning+ آن می‌تواند در ۵۲ رنگ با ۵ افکت نوری مختلف تنظیم شود. همچنین قابلیت جدید CoreSync آن به شما اجازه می‌دهد تا افکت‌های خود را شخصی‌سازی کنید.

مانیتور نئو G9 از تاریخ ۲۹ جولای در ۱۷ کشور دنیا برای پیش‌سفارش قابل‌دسترس خواهد بود. این مانیتور در آمریکا از تاریخ ۹ آگوست به قیمت ۲۵۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 76 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها