اخبار تکنولوژی سامسونگ پشتیبانی گلکسی زد فولد ۳ از قلم S Pen را تائید کرد - فارس بازان

سامسونگ در رویداد ۱۱ آگوست خود سورپرایزهای زیادی برای ارائه نخواهد داشت. ما براساس شایعات قبلی می‌دانیم که این شرکت، در رویداد امسال آنپک، از دو گوشی تاشو گلکسی زد فولد ۳ و گلکسی زد فلیپ ۳، دو مدل ساعت هوشمند جدید و یک هدفون بی‌سیم جدید به نام گلکسی بادز ۲ رونمایی خواهد کرد. حالا تی‌ام روه (TM Roh) رئیس سامسونگ موبایل، مطابق معمول، قبل از برگزرای رویداد آنپک دست به انتشار اطلاعاتی درباره محصولات جدید این شرکت زده است. روه در یک پست وبلاگی گفته داده است که گوشی‌های تاشو امسال سامسونگ دارای استقاومت بیشتری خواهند بود و از قلم S Pen پشتیبانی خواهند کرد. همچنین امسال خبری از معرفی یک گوشی‌ نوت جدید نخواهد بود.

مطالب مرتبط:

هرچند تصویر دعوتنامه رویداد امسال آنپک (تصویر زیر) اطلاعات زیادی در اختیار ما قرار نمی‌دهد، اما رئیس ساموسنگ موبایل کار ما را راحت‌تر کرده و جزئیات بیشتری درباره این مراسم منتشر کرده است. روه گفته است که نسل سوم گوشی‌های تاشو سامسونگ دارای قابلیت‌های چندکاره هیجان‌انگیز و دوام بهبودیافته‌ای خواهند بود.

گلکسی فولد ۳

اشاره روه به دوام بهبودیافته‌ی این گوشی‌ها بدین معنی است که این هندست‌ها احتمالاً از متریال‌های مقاوم‌تر و قوی‌تر برای بدنه و نمایشگر خود استفاده خواهند کرد. ضمن اینکه طراحی آن‌ها نیز ممکن است دستخوش تغییر شود.

ما می‌دانیم که سامسونگ در هر نسل از گوشی‌های تاشو خود، دوام نمایشگر آن‌ها را بهبود بخشیده است و حالا به جای پلاستیک از شیشه فوق‌نازک برای آن‌ها استفاده می‌کند. با این‌حال، هنوز مشخص نیست که سامسونگ امسال چه تدابیر دیگری برای بهبود دوام این نمایشگرها به کار خواهد گرفت.

اخیراً فاش شده بود که گوشی‌های تاشو امسال سامسونگ دارای استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر نفوذ آب خواهند بود که این موضوع می‌تواند بخشی از بهبود دوام آن‌ها باشد.

هرچند بحث دوام، موضوع مهمی برای گوشی‌های تاشو است؛ اما این ویژگی اهمیت دوچندانی برای گلکسی زد فولد ۳ خواهد داشت، چراکه این گوشی از قلم S Pen هم پشتیبانی خواهد کرد. احتمال اینکه گلکسی زد ولد ۳، با قلم S Pen موجود که برای گلکسی S21 الترا طراحی شده کار نکند بسیار زیاد است و سامسونگ ممکن است یک قلم S Pen جدید که مخصوصاً برای گوشی‌های تاشو طراحی شده است معرفی کند. از طرفی، وب‌سایت ۹۱mobiles اخیراً فاش کرده است که گلکسی فولد ۳ دارای یک کیس مخصوص خواهد بود که محلی برای قرار دادن قلم S Pen جدیدش خواهد داشت.

گلکسی زد فولد ۳

روه همچنین در ادامه صحبت‌هایش تائید کرده است که سامسونگ امسال هیچ گوشی گلکسی نوتی معرفی نخواهد کرد و این شرکت به جای آن سعی خواهد کرد تا قابلیت‌های خوب این گوشی را روی سایر دستگاه‌های گلکسی ارائه کند.

البته سامسونگ در ماه مارس امسال به این موضوع اشاره کرده بود و گفته بود که معرفی دو گوشی تاشو در یک سال، بار سنگینی روی دوش این شرکت گذاشته است. البته یکی از دلایل معرفی نکردن یک گوشی نوت در سال جاری می‌تواند به‌خاطر کمبود چیپست باشد، اما سوالی که در کل مطرح است این است که آیا سامسونگ همچنان به معرفی سری نوت در سال‌های آینده ادامه خواهد داد؟ در حال حاضر گوشی‌های سری گلکسی S21 از قلم S Pen پشتیبانی می‌کنند، اما بزرگترین مزیت گوشی‌های نوت این است که در بدنه خود جایی برای نگه‌داشتن قلم استایلوس دارند.

روه همچنین اشاره‌ مبهمی به همکاری سامسونگ با غول‌های تکنولوژی مانند مایکروسافت و گوگل کرده است و گفته است که این همکاری‌های منجر به پشتیبانی بهتر گلکسی زد فولد ۳ از قابلیت‌ چندکاره خواهد شد.

البته معنی دیگر این همکاری‌ می‌تواند این باشد که سامسونگ، گوگل و مایکروسافت همکاری نزدیکی با یکدیگر برای عادی‌سازی قابلیت‌های چندکاره روی سیستم عامل اندروید دارند. از زمان معرفی گوشی‌های هوشمند در دنیا، رقابت مایکروسافت و سامسونگ در این زمینه افزایش یافته و هر کدام از آن‌ها راهکارهای مختلفی برای اجرای سیستم عامل روی دستگاه‌های خود ارائه کرده‌اند. هرچند گوگل پشتیبانی از قابلیت‌های تاشو را مرتباً به اندروید اضافه کرده است، اما این شرکت تاکنون اقدامات اساسی برای تضمین اینکه گوشی‌های تاشو شرکت‌های مختلف، با یک روش واحد کار کنند انجام نداده است.

روه همچنین به همکاری سامسونگ و گوگل در زمینه ارائه پلتفرم جدید ور او اس ۳ (Wear OS 3) اشاره کرده و تائید کرده است که سامسونگ به یکپارچه‌سازی ساعت‌های هوشمند خود با اکوسیستم نرم‌افزار گلکسی ادامه خواهد داد و قابلیت‌های Samsung health و SmartThings را همچنان روی این ساعت‌ها ارائه خواهد کرد.

همانطور که گفته شد رویداد امسال آنپک سامسونگ قرار است به‌طور زنده در تاریخ ۱۱ آگوست برگزار شود و ما نیز سعی خواهیم کرد این مراسم را به‌طور زنده برای شما پوشش دهیم.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 34 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 12 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها