اخبار تکنولوژی قیمت لایت کوین پس از خبر جعلی پذیرش توسط والمارت ۲۰ درصد رشد کرد - فارس بازان

پس از انتشار یک خبر جعلی در وب‌سایت گلوب‌نیوز وایر مبنی بر اینکه فروشگاه والمارت لایت‌کوین را به‌عنوان یک روش پرداخت خواهد پذیرفت، قیمت این ارز دیجیتال ۲۰ درصد رشد کرد.

این خبر که در وب‌سایت گلوب‌نیوز وایر منتشر شده به یک وب‌سایت دیگر که اکنون در دسترس نیست لینک شده است. انتظار می‌رفت پس از عمومی شدن سهام والمارت، پرونده‌ی مروبطه در کمیسیون بورس و اوراق بهادار تشکیل شود اما تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه ارائه نشده است.

مطالب مرتبط:

بخش خبری والمارت هیچ‌گاه این خبر را منتشر نکرده و این شرکت معمولا برای اشتراک‌گذاری اخبار خود از بیزنس‌وایر استفاده می‌کند.

دیو پلِیس معاون، سرمایه‌گذار و مدیر روابط عمومی گلوب‌نیوز وایر در ایمیل ارسالی خود به وب‌سایت ورج گفته که تاکنون چنین مشکلی برای این شرکت پیش نیامده است.

پلیس در این رابطه گفته:

هنگامی که ما متوجه شدیم یک حساب تقلبی اقدام به انتشار یک خبر جعلی کرده، فورا آن را پاک کرده و یک بیانه‌ی مطبوعاتی مبنی بر جعلی بودن خبر یاد شده منتشر کردیم.

این شرکت همچنین اعلام کرده که قصد دارد مراحل احراز هویت را بهبود دهد تا از ایجاد مشکلات مشابه در آینده جلوگیری شود. پلیس همچنین گفته که گلوب‌نیوز وایر با همکاری مقامات دولتی درحال انجام تحقیقات کاملی است تا احتمال وقوع هر نوع فعالیت مجرمانه مرتبط با این موضوع مشخص شود.

پس از انتشار این خبر جعلی، بسیاری از منابع خبری دیگر نیز گزارش‌هایی بر اساس مطلب منتشر شده در گلو‌ب‌نیوزوایر ارائه دادند و طولی نکشید که قیمت ارز دیجیتال لایت‌کوین و چند رمز ارز دیگر با سرعت رشد کرد. البته پس از اعلام جعلی بودن این خبر، قیمت لایت‌کوین مجددا به سطوح قبلی خود بازگشت.

هنوز مشخص نیست که چه کسی پشت پرده‌ی این خبر جعلی بوده، اما سخنگوی والمارت در گفتگو با CNBC تایید کرده که خبر مورد بحث واقعی نیست. وب‌سایت ورج نیز از والمارت درخواست کرده تا در صورت تمایل توضیحاتی در این رابطه مطرح کند، اما تا این این لحظه هیچ اطلاعاتی در این زمینه منتشر نشده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ لطفا دیدگاه خود را با تکفارس و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

اینستاگرام تکفارس
تلگرام تکفارس

منبع: TheVerge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 123 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 11 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.