اخبار تکنولوژی معرفی Android App Bundle؛ گوگل استفاده از فرمت APK را کنار می گذارد - فارس بازان

گوگل به تازگی یک تغییر بزرگ را برای توسعه دهندگان اپلکیشن‌های اندرویدی که قصد انتشار اپ‌های خود روی فروشگاه پلی را دارند، اعلام کرده است. طبق تغییر جدید، در حال حاضر فرمت استاندارد برای انتشار اپلیکیشن‌ها روی این فروشگاه‌، APK است اما در آگوست، گوگل استفاده از فرمت جدید Android App Bundle برای انتشار اپلیکیشن‌ها روی فروشگاهش را اجباری خواهد کرد.

در صفحه رسمی این فرمت جدید، گوگل به مزیت‌های بسیاری که در این فرمت ممکن شده‌اند، اشاره کرده است. از آن‌ها می‌توان به امکان دانلود حجم کمتر برای کاربران اپلیکیشن‌هایی که به فرمت تازه گوگل مجهر می‌شوند، اشاره کرد. اما یک نکته نیز در این موضوع خودنمایی می‌کند: Android App Bundle فرمتی است که تنها گوگل پلی از آن استفاده خواهد کرد بنابراین بازنشر اپلیکیشن‌ها بیش از پیش پیچیده خواهد شد.

زمان‌بندی گوگل برای معرفی این فرمت جدید تنها چند روز پس از معرفی ویندوز ۱۱ رخ می‌دهد؛ باید توجه کرد که ویندوز ۱۱ می‌تواند اپلیکیشن‌های اندرویدی با فرمت APK را به صورت سایدلود نصب کند.

مطالب مرتبط:

اگر هنوز متوجه نشده‌اید باید ذکر کنیم مایکروسافت در رویداد معرفی ویندوز ۱۱ تایید کرد که این نسخه جدید از سیستم عاملش می‌تواند به صورت بومی اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کند. بنابراین نیاز نیست که شما اپلیکیشن‌های اندرویدی خود را از روی یک گوشی هوشمند استریم کنید.

مایکروسافت برای افزودن اپلیکیشن‌های اندروید به ویندوز ۱۱ از فروشگاه اپلیکیشن آمازون استفاده خواهد کرد. این بخش جدید درون اپلیکیشن فروشگاه رسمی مایکروسافت در دسترس قرار خواهد گرفت. بنابراین به این ترتیب به لطف این ویژگی شما می‌توانید به اپلیکیشن‌های محبوبی مانند تیک تاک روی ویندوز ۱۱ دسترسی داشته باشید. بیانیه رسمی مایکروسافت درباره این ویژگی جدید ویندوز ۱۱ به صورت زیر است:

بعدتر در اواخر امسال کاربران می‌توانند اپلیکیشن‌های اندروید را روی فروشگاه مایکروسافت از طریق بخش آمازون دریافت کنند. ضبط و ارسال ویدیوهای تیک تاک را با استفاده از Khan Academy Kids که تصور کنید. ما موارد بیشتری در این‌باره داریم که طی ماه‌های آینده آن‌ها را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. ما به دنبال پیشرفت‌های بیشتری در این زمینه با همکاری با آمازون و اینتل به واسطه استفاده از فناوری Intel Bridge هستیم.

گذر از این فرمت و ورود به دوره استفاده از یک فرمت جدید توسط گوگل می‌تواند به معنی پشتیبانی و اجرای اپلیکیشن‌های کمتری در ویندوز ۱۱ مایکروسافت باشد.

android app bundle

همچنین سرانجام باید ذکر شود که الزام استفاده از فرمت Android App Bundle تنها مربوط به اپلیکیشن‌های جدید است. اپلیکیشن‌های کنونی جزو استثن در نظر گرفته خواهند شد. به هر حال اگر از جمله توسعه دهندگانی هستید که قصد دارید اپلیکیشنی را روی گوگل پلی منتشر کنید، تنها زمان اندکی در اختیار دارید تا از فرمت جدید بهره ببرید.

گوگل مدتی پیش نسخه بتای جدیدی از اندروید ۱۲ را پس از ماه‌ها، از انحصار توسعه دهندگان خارج و در اختیار کاربران قرار داد. این نسخه شامل تغییرات جزئی بوده و بیشتر مربوط به برطرف کردن باگ‌های نسخه بتا ۲ اندروید می‌شود.

از جمله مشکلاتی که در نسخه بتا ۲.۱ اندروید ۱۲ برطرف شده مربوط به موردی می‌شود که مانع از دسترسی کاربران به امکانات صفحه لاک گوشی از جمله سوایپِ به سمت پایین برای نمایش نوتیفیکیشن‌ها یا سوایپ برای باز کردن قفل دستگاه می‌شد.

مشکل بعدی، عدم نمایش اطلاعات تقویم و آب وهوا در ویجت‌های صفحه هوم بود که این مورد هم برطرف شده است. از طرفی، کاربران هنگام استفاده از ناویری ژستی برای نمایش آخرین اپلیکیشن‌های اجراشده، با مشکلاتی مواجه می‌شدند که این موضوع هم  برطرف شده است. شما می‌توانید جزئیات کامل اخبار مربوط به اندروید را از قسمت «مطالب مرتبط» دنبال کنید.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 44 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 13 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها