اخبار تکنولوژی مقایسه گلکسی S22 اولترا و پیکسل 7 پرو - فارس بازان

گوگل اوایل ماه جاری میلادی گوشی‌های سری پیکسل ۷ را به بازار عرضه کرد. پرچمدار این سری یعنی پیکسل ۷ پرو علاوه بر ارائه‌ی ویژگی‌های یک گوشی رده‌بالا، قیمت مناسبی نیز دارد اما عملکرد این گوشی در مقایسه با محصولات گران‌تر بازار چگونه است؟ در حال حاضر گلکسی S22 اولترا پیشرفته‌ترین گوشی اندرویدی شرکت سامسونگ به حساب می‌آید (بدون در نظر گرفتن گوشی‌های تاشوی این شرکت) و از این رو در این مقاله به مقایسه پیکسل ۷ پرو با این گوشی خواهیم پرداخت.

گلکسی S22 اولترا پیکسل ۷ پرو
ابعاد و وزن ۱۶۳٫۳ در ۷۷٫۹ در ۸٫۹ میلی‌متر
۲۲۸ گرم
۱۶۲٫۹ در ۷۶٫۶ در ۸٫۹ میلی‌متر
۲۱۲ گرم
نمایشگر ۶٫۸ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل، داینامیک امولد ۲X ۶٫۷ اینچ، ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل، امولد
تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ با فرکانس ۲٫۸ گیگاهرتز
اسنپدراگون ۸ نسل ۱ با فرکانس ۳ گیگاهرتز
تنسور G2، هشت هسته‌ای با فرکانس ۲٫۸۵ گیگاهرتز
حافظه رم ۸/۱۲ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی
رم ۱۲ گیگابایتی
حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۲۵۶/۵۱۲ گیگابایتی
سیستم عامل اندروید ۱۲، One UI اندروید ۱۳
اتصالات وای‌فای ۸۰۲٫۱۱، بلوتوث ۵٫۲، GPS وای‌فای ۸۰۲٫۱۱، بلوتوث ۵٫۲، GPS
دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی (f/1.8)
10 مگاپیکسلی (f/4.9)
10 مگاپیکسلی (f/2.4)
12 مگاپیکسلی (f/2.2)
سلفی ۴۰ مگاپیکسلی (f/2.2)
۵۰ مگاپیکسلی (f/1.9)
48 مگاپیکسلی (f/3.5)
12 مگاپیکسلی (f/2.2)
10.8 مگاپیکسلی (f/2.2)
باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۴۵ واتی
شارژ بی‌سیم ۱۵ واتی
۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی
فست شارژ ۳۰ واتی
شارژ بی‌سیم ۲۳ واتی
ویژگی‌های جانبی ۵G، دو سیم کارت، سیم کارت الکترونیکی، شارژ معکوس، ضد آب IP68، قلم هوشمند S Pen ۵G، سیم کارت الکترونیکی، ضد آب IP68

طراحی

گلکسی پیکسل ۷ پرو و گلکسی S22 اولترا از نظر طراحی تفاوت زیادی با یکدیگر دارند. دوربین‌های پشتی پرچمدار جدید گوگل به‌صورت افقی روی محفظه‌ای قرار گرفته‌اند که از جنس فلز بازیافتی ساخته شده اما سامسونگ در گلکسی S22 اولترا از محفظه‌ی دوربین استفاده نکرده و در واقع دوربین‌های پشتی این گوشی با بدنه‌ی آن ادعام شده‌اند.

هر دو گوشی از پنل شیشه‌ای و فریم کناری آلومینیومی بهره برده‌اند و با دریافت استاندارد IP68 تا عمق ۱٫۵ متری تا حداکثر ۳۰ دقیقه در برابر آب مقاومند. به‌طور کل نمی‌توان گفت که کدام گوشی از نظر طراحی نسبت به دیگری برتری دارد چرا که این موضوع کاملاً سلیقه‌ای بوده و به نظر کاربران بستگی دارد.

گلکسی S22 اولترا

مطالب مرتبط:

نمایشگر

هر دو گوشی پیکسل ۷ پرو و گلکسی S22 اولترا به نمایشگرهای فوق‌العاده‌ای مجهز شده‌اند و کیفیت تصویر آن‌ها تقریباً یکسان است. پرچمدار سامسونگ از نمایشگر امولد با سایز ۶٫۸ اینچ، وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ پیکسل (+QHD)، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و فناوری +HDR10 بهره برده است. این گوشی همچنین دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بوده و از قلم هوشمند S Pen پشتیبانی می‌کند.

در طرف دیگر، پیکسل ۷ پرو به نمایشگر امولد ۶٫۷ اینچی از نوع LTPO با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۱۲۰ پیکسل (+QHD) و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز متغیر مجهز شده و دارای حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال می‌باشد. این گوشی همچنین همانند گلکسی S22 اولترا از فناوری +HDR10 پشتیبانی می‌کند.

سخت افزار و سیستم عامل

بدون شک گلکسی S22 اولترا از نظر سخت‌افزاری نسبت به پیکسل ۷ پرو برتری دارد. سامسونگ در این گوشی از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده کرده که بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری طراحی شده و دارای یک هسته‌ی X2 با فرکانس ۳ گیگاهرتز، سه هسته‌ی A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز، چهار هسته‌ی A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز و تراشه‌ی گرافیکی آدرنو ۷۳۰ می‌باشد. همچنین حداکثر میزان رم و حافظه‌ی داخلی این گوشی به‌ترتیب ۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت است.

پیکسل ۷ پرو از تراشه‌ی جدید اما ضعیف‌تر تنسور G2 بهره برده که در ساخت آن از فرآیند تولید ۵ نانومتری استفاده شده است. گوگل این گوشی را با حداکثر ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی روانه‌ی بازار کرده است. با این وجود، پیکسل ۷ پرو به همراه سیستم‌عامل اندروید ۱۳ در دسترس قرار گرفته و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بیشتری را دریافت می‌کند.

گوگل پیکسل 7 پرو

مطالب مرتبط:

دوربین، باتری و قیمت

هرچند که گلکسی S22 اولترا دارای دوربین‌های بیشتری است اما عملکرد دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی (با زوم ۵X) و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی پیکسل ۷ پرو بهتر از پرچمدار سامسونگ است.

در طرف دیگر، گلکسی S22 اولترا علی‌رغم استفاده از باتری مشابه پیکسل ۷ پرو از فست شارژ سریع‌تر ۴۵ واتی پشتیبانی می‌کند. گوگل پیکسل ۷ پرو را با قیمت آغازین ۷۶۰ دلار (۸۹۹ یورو) به بازار عرضه کرده اما گلکسی S22 اولترا با قیمت ۱۰۰۰ دلار (۱۰۰۰ یورو) در دسترس قرار گرفته است.

گلکسی S22 اولترا

نقاط قوت:

  • پشتیبانی از قلم S Pen
  • دوربین پریسکوپ
  • شارژ سریع‌تر
  • دوربین سلفی بهتر
  • ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی

نقاط ضعف:

پیکسل ۷ پرو

نقاط قوت:

  • دوربین اصلی عالی
  • اندروید ۱۳
  • پشتیبانی نرم‌افزاری سریع‌تر
  • قیمت کمتر

نقاط ضعف:

  • نقطه ضعف خاصی ندارد

نظر شما در مورد گوشی‌های گلکسی S22 اولترا و پیکسل ۷ پرو چیست؟ به‌نظر شما کدام یک از این دو گوشی ارزش خرید بیشتری دارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 114 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 27 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها