اخبار تکنولوژی مهاجرت اپل به درگاه USB-C؛ ایرپاد و آیفون چه زمانی از آن استفاده می‌کنند؟ - فارس بازان

آیپادهای اورجینال اپل در سال ۲۰۱۶ با عرضه خود مشکلی را حل کردند که اگرچه چندان نیز مهم نبود اما به هر حال عده‌ای از کاربران را آزار می‌داد. پیچیدن سیم هندزفری و معضلات دیگر حول استفاده از آن‌ها با ظهور آیپاد یا در واقع، ایرباد‌های بی‌سیم از میان رفت.

ایرپادها حقیقتاً روشی را که ما از صدا استفاده می‌کنیم، تغییر دادند اما اکنون حدود سه سال از عرضه اولین ایرپاد پرو مجهز به قابلیت ANC می‌گذرد و به نظر می‌رسد وقتش رسیده که اپل وارد دنیای Audio Sphere شود.

بعد از افشای تصاویر و اطلاعات متعدد از ایرپاد پرو ۲، اکنون انتظار می‌رود که این محصول در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال جاری میلادی برای اولین بار با درگاه شارژ USB-C عرضه شود تا شاهد شروعی بر پایان درگاه اختصاصی لایتنینگ اپل باشیم. جدای از آن گفته می‌شود که این ایرپادها با بهبودهای کیفی بسیار زیادی در افزایش عمر همراه خواهند بود.

پس بیایید در این مقاله از فارس بازان درباره نسل بعدی ایرپادهای اپل، مهاجرت این شرکت به USB-C و البته، آیفون ۱۵ سخن بگوییم که احتمالاً اولین گوشی هوشمند مجهز به USB-C در تاریخ این سری خواهد بود.

ایرپاد پرو ۲؛ تغییر جهان از طریق گوش شما

مهاجرت اپل به USB-C

طبق اطلاعات افشا شده توسط رسانه ۵۲audio، اپل نسل بعدی ایرپادهای خود را با قابلیت‌های زیر معرفی خواهد کرد:

  • یک SiP جدید برای تراشه H1 با پشتیبانی از نسخه‌های بهبود یافته ANC، EQ، Spatial Audio و قابلیت اشتراک گذاری صدا
  • یک قاب جدید با درگاه USB-C برای شارژ سریع‌تر
  • اندازه‌گیری دمای بدن (تایید نشده)
  • ارتقای عملکرد قابلیت Find my
  • اندازه‌گیری ضربان قلب
  • حالت Hearing Aid

البته، چیزی اصلی که از ایرپاد پرو ۲ می‌خواهیم، تجربه شنیداری بهتر است. اگرچه این ایرپادهای فعلی اپل در انجام این کار هم خیلی خوب عمل می‌کنند اما هنوز جا برای بهتر شدن وجود دارد. همچنین با وجود شایعاتی در خصوص حذف دم انتهایی ایرپاد در نسل بعدی، ظاهراً ایرپاد پرو ۲ باز هم با همان طراحی نمادین خود روانه بازار خواهد شد.

این دم جانبی افزون بر جا دادن کنترل‌های لمسی محصول، به عنوان میکروفون نیز عمل می‌کند، به این صورت که با نزدیک‌ترین کردن قطعه داخلی به دهان شما، انتقال صدا آسان‌تر می‌شود.

فارغ از کیفیت شنیداری، ایرپاد پرو ۲ احتمالاً به چند قابلیت قابل توجه سلامتی مجهز خواهد شد. اگر تاکنون متوجه نشده‌اید، قاب نسل جدید این محصول در بخش بیرونی خود به بلندگو و میکروفون مجهز می‌شود. احتمالاً آن‌ها در پیدا کردن ایرپادی که گم کرده‌اید، با پخش یک صدای بلند که از طریق آیفون کنترل می‌شود، به شما کمک خواهند کرد. افزون بر آن‌ها شایعاتی هم درباره وجود امکان اندازه‌گیری ضربان قلب و دمان بدن وجود دارد که هنوز از احتمال واقعی بودن آن ها مطمئن نیستیم.

مهاجرت اجباری اپل به درگاه USB-C

مهاجرت اپل به USB-C

اگر نمی‌دانید، براساس قانون جدید اتحادیه اروپا، تمام دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل با ابعاد کوچک و متوسط شامل گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، هدفون‌ها، کنسول‌های بازی دستی و دوربین‌هایی که در کشورهای عضو این اتحادیه عرضه می‌شوند، باید به درگاه شارژ USB-C مجهز شوند. این یک قانون است و هیچ‌کس نمی‌تواند از انجام آن فرار کند.

به همین ترتیب سنای ایالات متحده آمریکا هم با الهام‌گیری از اروپا به دنبال برقراری قانونی درباره شارژر است که اپل را موظف به عرضه محصولاتی مجهز به USB-C تا سال ۲۰۲۴ می‌کند. اما به هر حال خواندن لوایح قانونی یک چیز است و دیدن مدرک، چیزی دیگر. گزارش ۵۲audio اکنون خبر از اولین فاز مهاجرت اپل به دنیای USB-C می‌دهد.

اگرچه پیش‌بینی می‌شود که آیفون ۱۵ با چنین درگاهی از راه برسد اما از نظر زمان‌بندی، این سری هم پیش از سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد شد پس شاید این اتفاق دیرتر رقم بخورد.

ایرپاد پرو معمولاً هر سه سال محصول جدیدی دریافت می‌کند که با این حساب اگر اپل امسال آن را به USB-C مجهز نکند، تنها شانسش برای انجام این کار سال ۲۰۲۵ هم‌زمان با عرضه ایرپاد پرو ۳ خواهد بود. این موضوعی است که اپل در نهایت باید بپذیرد و انجام دهد، پس هر چه زودتر، بهتر.

اکنون تمام بهانه‌های اپل و طرفدارانش دوباره مطرح می‌شوند

مهاجرت اپل به USB-C

پس احتمالاً افزون بر ایرپاد پرو ۲، نسل ۱۰ آیپد و سری آیفون ۱۵ هم به این درگاه مجهز خواهند شد. تحلیلگر مطرح حوزه محصولات اپل مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo) ادعا می‌کند اپل در حال آزمایش USB-C برای آیفون‌های ۲۰۲۳ است.

در این بین آیا امکان دارد که اپل در تا آن زمان استفاده از درگاه را در سری آیفون ۱۵ کنار بگذارد؟ شاید! در حال حاضر MagSafe از انتقال داده پشتیبانی نمی‌کند و حتی اپل به طریقی جادویی بتواند این مشکل را هم حل کند، به احتمال بسیار بالا ویژگی‌های آن در مقایسه با USB-C 3.1 بسیار کمتر خواهد بود. پس امکان مشاهده آیفون‌های بدون درگاه در آینده‌ای نزدیک، به شدت پایین است.

از طرفی از آن‌جایی که اپل همیشه ملاحظات زیست محیطی را مهم قلمداد کرده است، این موضوع با استدلالش در تضاد خواهد بود. با حذف درگاه از آیفون‌ها، تمام درگاه‌های لایتنینگ موجود تبدیل به زباله‌های الکترونیک خواهند شد. البته مهاجرت به خود درگاه USB-C هم ماجرای مشابهی را از لحاظ زباله‌های الکترونیکی رقم می‌زند. به هر حال این یک راه حل طولانی مدت نخواهد بود.

اگر تاریخ تکرار شود، اپل شاید تبدیل USB-C به لایتنینگ را درون جعبه آیفون ۱۵ جا دهد، همان کاری که این شرکت حین عرضه آیفون ۷ در سال ۲۰۱۷ با قرار دادن تبدیل لایتنینگ به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری انجام داد.

USB-C طی چند سال گذشته خودش را به عنوان یک درگاه شارژ برتر اثبات نموده و اپل حتی آن را در مک بوک‌ها و آیپدهایش استفاده کرده است، با این حال بدون اجبار اتحادیه اروپا، بعید بود که این شرکت آمریکایی دست از لجبازی بردارد. سرانجام با ورود USB-C به سری آیفون و سایر محصولات اکوسیستم این شرکت، کاربران می‌توانند از مزایای زیر بهره ببرند:

  • سرعت شارژ سریع‌تر
  • سرعت بهبود یافته انتقال داده
  • کیفیت صدای سیمی بهتر
  • یک شارژر برای شارژ همه چیز کافی است. شما می‌توانید با شارژر یک دستگاه اندرویدی، گوشی آیفون خود را شارژ کنید.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 161 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 14 جولای 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها