اخبار تکنولوژی پنتاگون قرارداد مایکروسافت جدای را لغو می کند - فارس بازان

وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا پروژه ۱۰ میلیارد دلاری رایانش ابری با نام جدای را که در سال ۲۰۱۹ به مایکروسافت اعطا کرده بود، لغو کرد. وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در مورد این موضوع اعلام کرد که این طرح دیگر پاسخگوی نیاز‌های آن نیست. این وزارت قرارداد دیگری را برای زیرساخت‌های ابری جایگزین جدای می‌کند و قصد دارد از مایکروسافت و همچنین آمازون پیشنهاداتی را درخواست کند.

سی ان بی‌سی امروز این خبر را گزارش داد. در بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع ارسال شده به د ورج اعلام شده است:

به دلیل نیاز‌های وزارت دفاع، افزایش مکالمات ابری و پیشرفت صنعت، قرارداد جدای کلاود دیگر پاسخگوی نیاز‌های آن نیست.

جان شرمن، مدیر ارشد اطلاعات وزارت دفاع این کشور به عنوان بخشی از بیانیه گفت:

جدای در زمانی توسعه یافته بود که نیاز‌های این بخش متفاوت بود و هم فناوری سی اس پی و هم ارتباط ابری ما کمتر بود.

این وزارت همچنین یک قرارداد به نام قرارداد مشترک را برای ارائه بسیاری از خدمات ارائه شده توسط جدای اعلام کرد. سی ان بی‌سی می‌گوید وزارت دفاع آمازون و مایکروسافت را تنها شرکت‌هایی می‌دانند که می‌توانند زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند، هرچند که می‌گوید تحقیقات لازم را انجام می‌دهد تا ببیند آیا سایر رقبا می‌توانند در این لایحه جای بگیرند یا خیر.

مطالب مرتبط:

جدای مایکروسافت خدمات ابری را برای ذخیره داده‌ها و همچنین وظایف هوش مصنوعی و سایر نیاز‌های رایانشی ارائه می‌دهد، اگرچه برخی از کارمندان مایکروسافت به تصمیم ارائه پیشنهاد اعتراض کردند. مایکروسافت برای تأمین قرارداد آمازون را شکست داد و آمازون با طرح دعوی ادعا کرد که رئیس جمهور پیشین آمریکا یعنی دونالد ترامپ علیه آن تصمیم‌گیری نادرستی داشته است. این دادخواست جدای را متوقف کرد و بهار امسال، قاضی اجازه داد که پرونده به محاکمه ادامه یابد.

وزارت دفاع در بیانیه‌ای در کنگره آمریکا در ژانویه پیشنهاد کرده است که یک اختلاف طولانی با آمازون می‌تواند آینده جدای را به خطر بیندازد. جان کربی در ماه مه گفت:

ما به طور کامل متعهد هستیم که شرایط بهبود روابط مایکروسافت و آمازون را برآورده کنیم و‌امیدواریم که از طریق جدای این امر انجام شود.

سخنگوی آمازون به د ورج گفت که امروز تصمیم دپارتمان را درک کرده و با آن موافق هست. متأسفانه، اعطای قرارداد براساس شایستگی پیشنهاد‌ها نبوده و در عوض نتیجه نفوذ خارجی‌ها بوده است که دولت حاضر به استفاده از خدمات آن‌ها نیست. آمازون در ادامه گفت:

تعهد ما در حمایت از ارتش کشور آمریکا و اطمینان از اینکه سربازان و شرکای دفاعی ما به بهترین فناوری با بهترین قیمت دسترسی دارند، قوی‌تر از همیشه است. ما مشتاقانه منتظریم تا به پشتیبانی از مدرن‌سازی وزارت دفاع و ایجاد راه حل‌هایی برای انجام مأموریت‌های مهم آن‌ها ادامه دهیم.

مایکروسافت با ارسال پست در وبلاگ خود به این تصمیم پاسخ داد. در بخشی از این مقاله آمده است:

وزارت دفاع آمریکا با انتخاب دشواری روبرو شد. ادامه کار‌هایی که می‌تواند یک دعوای قضایی چندین ساله باشد یا یافتن راهی دیگر برای رفتن رو به جلو. از آنجا که امنیت ایالات متحده آمریکا از طریق ارائه به روزرسانی فناوری حیاتی از اهمیت بیشتری برخوردار است، ما تصمیم وزارت دفاع را برای پیشبرد در مسیری متفاوت برای ایمن‌سازی فناوری حیاتی را محترم شمرده و آن را می‌پذیریم. مایکروسافت آماده است تا از وزارت دفاع آمریکا پشتیبانی کند.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 92 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 13 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها