اخبار تکنولوژی چیپست اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ ۳۰ درصد سریع تر از اگزینوس ۲۱۰۰ خواهد بود - فارس بازان

براساس گزارش رسانه‌های کره‌ جنوبی، نتایج تست‌های اولیه نشان می‌دهند که پردازنده گرافیکی RDNA 2 شرکت AMD که قرار است در چیپست بعدی اگزینوس سامسونگ یعنی اگزینوس ۲۲۰۰ مورد استفاده قرار گیرد، ۳۰ درصد سریع‌تر از پردازنده فعلی Mali-G78 در چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ است. همانطور که می‌دانید تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ در داخل گوشی گلکسی S21 استفاده شده است.

اگر فرض کنیم که پردازنده نسل بعدی Mali-G710 حدود ۲۰ درصد افزایش عملکرد داشته باشد، بنابراین چیپست مجهز به پردازنده گرافیکی RDNA 2 همچنان ۱۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به آن ارایه خواهد کرد.

مطالب مرتبط:

با این‌حال، رسانه‌های کره‌ای گفته‌اند که پردازنده گرافیکی جدید AMD یک مشکل اساسی دارد و آن اینکه نمی‌تواند سرعت کلاک خود را برای مدت طولانی نگه دارد؛ بطوریکه این پردازنده در تست دوم خود ۲۰ درصد کاهش عملکرد و در تست سوم ۳۰ درصد کاهش عملکرد را نشان داده‌ است.

مدیرعامل AMD در جریان رویداد Computex گفته بود که این شرکت پردازنده RDNA 2 خود را برای استفاده در چیپست بعدی اگزینوس معرفی خواهد کرد و این پردازنده از فناورsی‌های ردیابی اشعه و نرخ‌های نوسازی متغیر پشتیبانی خواهد کرد.

ما انتظار داریم که چیپست بعدی اگزینوس سامسونگ همان اگزینوس ۲۲۰۰ باشد که امکان استفاده‌ی آن هم در گوشی‌های هوشمند و هم لپ تاپ‌ها وجود خواهد داشت.

منبع: GSMArena

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 84 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 14 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها