اخبار تکنولوژی گذشته فعل های انگلیسی به زبانی ساده + فیلم آموزش زبان انگلیسی - فارس بازان

یادگیری گذشته فعل های انگلیسی برای افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند بسیار حائز اهمیت است. به طور کلی فعل در هر زبانی، مانند زبان انگلیسی، نشان دهنده حالت انجام کار و عملی است که شخص فاعل آن را انجام می‌دهد. این فعل در زمان‌های مختلفی نظیر گذشته، حال و آینده ‌قابل بیان است که در هر زبان قوانین و قواعد خاص خود را دارد. در این محتوا قصد داریم تا توضیحات کامل‌تری در مورد گذشته فعل های انگلیسی در اختیار شما قرار دهیم. یادگیری زبان انگلیسی برای تما‌می ‌افراد مهم و پر اهمیت است. ارتباط با فضای مجازی و اینترنت، کسب اطلاعات، خرید محصول، تحصیل یا هر عامل دیگر، نیاز به دانش زبان انگلیسی دارد. در صورتی که تا کنون به درستی این زبان را یاد نگرفته اید، ‌می‌توانید از آموزش های فرادرس برای یاگیری زبان انگلیسی استفاده کنید.

انواع فعل در زبان انگلیسی

فعل‌های زبان انگلیسی به دو دسته تقسیم می‌شوند: افعال با قاعده و افعال بی قاعده

  • افعال با قاعده از دستورات خاصی پیروی ‌می‌کنند و در هر کدام از زمان‌های گذشته، حال و آینده دارای شکل ویژه ای ‌هستند.
  • افعال بی قاعده از قوانین پیروی نمی‌کند و برای یادگیری آن‌ها نیاز دارید تا شکل بی قاعده این افعال را به حافظه بسپارید.

از جمله مهم ترین افعال بی قاعده می توان به مواد زیر اشاره داشت:

Be – begin –break –bring –buy –build –choose –come –cost –cut –do –draw –drive –eat –feel –find –get –give –go –have –hear –hold –keep –know –leave –lead –let –lie –lose –make –mean –meet  pay –put –run –say –see –sell –send –set –sit –speak –spend – stand –take –teach –tell –think – understand –wear –win – write

به طور کلی افعال انگلیسی در ۴ زمان ساده، استمراری، کامل و کامل استمراری هستند که هر کدام سه شکل گذشته، حال و آینده را شامل ‌می‌شوند. دراین محتوا تمرکز اصلی ما بر روی گذشته فعل های انگلیسی است.

گذشته ساده  (simple past)

زمان گذشته ساده و حال ساده افعال، جزو پرکاربردترین زمان‌ها در زبان انگلیسی هستند. معمولاً از این زمان برای بیان اتفاقات روزمره و همیشگی استفاده ‌می‌کنیم. اگر رویداد مورد نظر در زمان گذشته رخ دهد، به آن گذشته ساده گویند.  ساختار گذشته ساده فعل بسیار راحت است و به شرح زیر می باشد. درصورتی که فعل از نوع با قاعده باشد، تنها کافیست به انتهای آن حرف ed اضافه شود. همانطور که گفتیم افعال بی قاعده ازقوانین پیروی نکرده و خود دارای شکل و ساختار خاصی هستند و افعال بی قاعده در زمان گذشته ساده نیز از ساختار خاص خود پیروی می‌کند، برای این منظور باید گذشته فعل های انگلیسی را به خاطر بسپارید. حال چند مثال را با هم بررسی ‌می‌کنیم:

.He watched TV last night

او دیشب تلویزیون دید .

.I saw the offer advertised in the newspaper

من پیشنهاد تبلیغ شده در روزنامه را دیدم .

همانطور که مشاهده ‌می‌کنید فعل به کار رفته در جمله دوم جزو افعال بی قاعده بوده که از قانون تبدیل فعل گذشته ساده پیروی نمی‌کند. ترجمه این زمان فعل به زبان فارسی مانند ماضی ساده یا استمراری است.

شکل سوالی افعال گذشته ساده

اگر بخواهیم افعال گذشته ساده را به حالت سوالی دربیاوریم، تنها کافی است که ابتدای جمله از فعل کمکی Did استفاده کنیم. هنگا‌می‌ که از این فعل کمکی استفاده ‌می‌کنیم فعل اصلی به طور ساده در جمله ظاهر ‌می‌شود. حال اگر بخواهیم جمله سوالی فعل گذشته خود را به همراه کلمات پرسشی wh دار بیاوریم، کافیست این کلمه پرسشی را به ابتدای فعل Did اضافه کرده و بخش مورد پاسخ را از متن سوال حذف کنیم.

مثال:

Did you buy cheese at store

آیا تو از مغازه پنیر خریدی؟

?when did she arrive

او چه زمانی رسید؟

شکل منفی افعال گذشته ساده

برای منفی کردن حالت گذشته فعل های انگلیسی مانند گذشته ساده، پس از فعل کمکی Did ، not  یا حالت فشرده didn’t را در جمله به کار می‌بریم.

گذشته استمراری( past continuous) – ( past progressive )

فعل گذشته استمراری هنگا‌می ‌به کار می‌رود که عملی در گذشته و پیرامون زمانی خاص را توصیف کنیم . برای ساخت فعل گذشته استمراری کافیست پیش از فعل، حالت گذشته افعال to be  مانند was, were را بیاوریم و در انتهای فعل مورد نظر خود،ing  اضافه کنیم. این حالت کلی و فرمول جامع ‌برای ساخت فعل گذشته استمراری می‌باشد، اما دارای نکات و استثنائاتی نیز است.

* در صورتی که حرف آخر فعل مورد نظر یک حرف صدادار باشد، آن حرف دوبار تکرار می‌شود. مانند: getting

*اگر فعل مورد نظر ما به سه حرفx,z,y ختم شود دیگر نیازی به تکرار حرف آخر نداریم. مانند: fixing

* اگر حرف آخر فعل ما y باشد، برای تبدیل به حالت گذشته استمراری حرف انتهایی حذف می‌شود.

* استثنای بعدی زمانی است که حرف آخر فعل مورد نظر ما ei باشد که برای ساخت گذشته استمراری آن،  yجایگزین ‌می‌کنیم. مانند: Die=dying

شکل سوالی افعال گذشته استمراری

برای ساخت فعل گذشته استمراری همچون گذشته ساده ، دو حالت داریم. اگر سوال به حالت پاسخ بله یا خیر باشد فعل کمکی به کار رفته برای ساخت گذشته استمراری را در ابتدای جمله ‌می‌آوریم.  در صورتی که سوال با کلمات پرسشی wh دار باشد این کلمات را در ابتدای جمله که به فرم گذشته استمراری نوشته شده آورده و در ادامه قسمت پاسخ  را از متن سوال حذف ‌می‌کنیم. برای این دو مورد به مثال‌های زیر توجه کنید

?was he playing volleyball last night

آیا او دیشب والیبال بازی کرد؟

?what was Shima cooking

شیما چه چیزی پخته بود؟

شکل منفی افعال گذشته ساده

منفی کردن این افعال نیز مانند دیگر گذشته فعل های انگلیسی به راحتی انجام ‌می‌گیرد. بدین صورت که کلمه not را بین فعل کمکی  was, were و فعل اصلی که با ing آمده است قرار ‌می‌دهیم، مانند عبارت زیر:

I was not (wasn’t) )looking for a red pen.

از این حالت فعل در موارد زیر استفاده ‌می‌شود:

۱:  هنگام صحبت پیرامون فعالیت‌هایی که به طور موقتی در زمان گذشته انجام ‌می‌شدند.

۲: هنگام توضیح  و صحبت پیرامون اتفاقی که در زمان گذشته انجام شده و به پایان رسیده است.

۳: رویدادی که در گذشته به طور روتین و روزمره مورد انجام قرار می‌گرفت اما اکنون دیگر انجام نمی‌شود. در این حالت معمولاً از قیدهای تکراری مانند always در جمله استفاده می‌شود.

۴: هنگام توضیح اتفاقی که همزمان با یک اتفاق دیگر در گذشته رخ داده است.

۵: برای توضیح تغییرات یا پیشرفت یک موضوع مانند پژوهش و رشد و ….

گذشته کامل ( past perfect )

این زمان گذشته فعل های انگلیسی معادل با ماضی بعید در فارسی است و به طور کلی هنگامی به کار ‌می‌رود که یک کار پیش از کار دیگر و در زمان گذشته انجام شده باشد. در ساختار جمله بندی با این فعل برای تمایز بین دو جمله از حروف ربط مانند   until و before و… استفاده می‌شود .

ساختار این فعل بدین صورت است که پیش از خود فعل، از فعل کمکی had استفاده کرده و خود فعل را به حالت ed یا برای افعال بی قاعده با فرم past participle قرار می‌دهیم.

.My sister didn’t like to move. She lived in Tehran all his life

خواهرم دوست نداشت نقل مکان کند. او تمام عمرش را در تهران زندگی کرد.

شکل سوالی افعال گذشته کامل

برای سوالی کردن این ساختار، کافیست که به جای فعل کمکی و فاعل را عوض کنید. همچنین برای جملات پرسشی که با کلمات wh دار شروع ‌می‌شوند، ابتدای جمله کلمه پرسشی را قرار داده و جای فاعل و فعل کمکی had را عوض کرده و قسمت مورد پرسش را از جمله مورد نظر حذف کنید.

?Had he played chess

آیا او شطرنج بازی می‌کرد؟

?when had you gone

کی رفته بودی؟

شکل منفی افعال گذشته کامل

برای منفی کردن این حالت از گذشته فعل های انگلیسی،  کافیست بعد از فعل کمکی never یا not استفاده کنیم.

به طور کلی زمان‌های کامل هنگامی مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند که عملی قبل از یک عمل خاص انجام شده باشد و در آن زمان به اتمام رسیده باشد، اما اثر آن در زمان‌های بعدی به چشم بخورد. همچنین از این فعل برای تاکید بر روی خروجی و نتیجه عمل نیز می‌توان استفاده کرد.

.I had been eating pitza in Italy when the rain began

هنگامی که باران شروع شد من در ایتالیا داشتم پیتزا می‌خوردم .

گذشته کامل استمراری( past perfect continuous) ( past perfect progressive)

تبدیل زمان گذشته کامل استمراری به زبان فارسی کمی ‌دشوار است، زیرا یک معادل خاص برای آن در زبان فارسی نداریم . این فعل هنگا‌می ‌به کار می‌رود که یک عمل پیش از رویداد دیگری در زمان گذشته شروع شده باشد و در هنگام وقوع رویداد دوم نیز ادامه و تداوم خود را حفظ کند. می‌توان گفت پررنگ ترین زمان کاربرد این افعال برای استفاده در جملات شرطی است.

.I could smell cigarettes. Some body  had been smooking

بوی سیگار را حس می کردم. کسی سیگار کشیده بود.

برای ساخت فعل به حالت گذشته کامل استمراری به شرح زیر عمل ‌می‌کنیم :

برای ساخت این فعل، در قدم اول از فعل‌های کمکی  hadاستفاده ‌می‌کنیم.  پس از had ، been ‌می‌آوریم و در ادامه فعل اصلی را به طور ing دار قرار ‌می‌دهیم.

 had + been + verb + ing

شکل سوالی افعال گذشته کامل استمراری

برای تبدیل فعل به حالت سوالی در زمان گذشته کامل استمراری، به این روش عمل می‌کنیم:

برای سوالاتی که پاسخ آن‌ها به حالت بله یا خیر است، کافیست تنها جای فعل had و فاعل را عوض کنیم. برای سوالاتی که آغاز آن‌ها با کلمات پرسشی wh دار است در کنار تعویض جای فاعل و فعل had  ، کلمه پرسشی را نیز در اول جمله قرار می دهیم و قسمت پاسخ را از متن مورد نظر حذف ‌می‌کنیم.

?Had you been waiting long before the taxi arrived

شکل منفی افعال گذشته کامل استمراری

حالت منفی گذشته کامل استمراری نیز به مشابه دیگر گذشته فعل های انگلیسی بوده و تنها نیاز داریم کلمه not را بعد از فعل کمکی قرار دهیم. همچنین فرم فشرده had یعنی hadn’t  نیز قابل استفاده است .

خلاصه مطالب

شاید پس از خواندن این قواعد دچار سردرگمی شده باشید، اما نترسید! با مرور و تمرین و تکرار تمامی این مطالب برایتان ملموس شده و می‌توانید زمان فعل ‌ها را در جملات انگلیسی تشخیص دهید و حتی در مکالمات خود از آن‌ها استفاده کنید. اما خلاصه نویسی همیشه و برای هر مطلبی بسیار کمک کننده است، به همین منظوردر یک خلاصه بسیار کوتاه و جامع تمامی گذشته فعل های انگلیسی را با قانون و قاعده برایتان آوردیم:

فرم گذشته ساده :verb + ed

فرم گذشته استمراری:  was/were + verb + ing

فرم گذشته کامل : had + p.p

فرم گذشته کامل استمراری: had + been + verb + ing

چگونه به تسلط کافی در گذشته فعل های انگلیسی برسیم؟

برای تسلط در زبان انگلیسی و مخصوصاً بخش گرامر و افعال، به تمرین و دقت نیاز دارید. به صورتی که پس از مطالعه متن فوق و نوت برداری از قوانین هرکدام از افعال گذشته انگلیسی، به جمله سازی بپردازید.در ابتدا سعی کنید با دانش خود و با توجه به قواعد هر زمان  از افعال گذشته، چند مثال یادداشت کنید. همچنین پس از آن با مطالعه متون انگلیسی بر روی فعل‌ها تاکید بیشتری داشته و با بررسی ساختار و قاعده، زمان انجام کار ، نوع فعل که گذشته ساده است یا استمراری یا حال کامل و …. را بررسی کنید. در این صورت است که پس از گذشت زمانی کوتاه، به طور کامل تمامی فعل ها و قواعد آن‌ها را یاد گرفته و می توانید در مکالمات و نوشتار خود از آن‌ها بهره درست ببرید.

کلام آخر در مورد گذشته فعل های انگلیسی

در متن فوق سعی کردیم تا به طور بسیار خلاصه و به زبانی ساده، گذشته فعل های انگلیسی را برایتان شرح دهیم. این گذشته فعل های انگلیسی در چهار حالت گذشته ساده، گذشته استمراری، گذشته کامل استمراری و گذشته کامل می باشند که هر کدام دارای قاعده و فرم خاص خود هستند. علاوه بر این نحوه سوالی کردن جملات با فعل گذشته و حتی منفی کردن افعال در حالت گذشته را نیز برایتان شرح دادیم و از چند مثال ساده برای درک بهتر استفاده کردیم. مبحث فعل جزو مهم‌ترین مباحث در هر زبان به خصوص زبان انگلیسی بوده که تمرکز بر روی آن کمک بسیار بزرگی در یادگیری زبان می کند. علاوه بر این برای آموزش بیشتر می‌توانید از آموزش‌های موجود در فرادرس کمک بگیرید. تمامی فیلم های آموزشی فرادرس، توسط بهترین اساتید با جدید‌ترین روش‌های علمی تدریس شده است؛ برای دریافت آموزش آموزش گرامر زبان انگلیسی فرادرس روی لینک زیر کلیک کنید:

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 136 views بار دسته بندی : مقالات تاريخ : 25 اکتبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.