اخبار تکنولوژی گوگل به زودی برنامه همگام سازی یکپارچه درایو را برای کامپیوتر عرضه می کند - فارس بازان

گوگل برنامه‌های آینده خود مبنی بر بهبود قابلیت‌های سرویس دسک تاپ و همگام‌سازی فایل‌های موجود در شبکه ابری خود، پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی راحت‌تر به وسیله یک برنامه جدید و یکپارچه را اعلام کرد که هم مصرف‌کنندگان و هم مشتریان تجاری می‌توانند از آن برای دسک تاپ استفاده کنند نام این برنامه درایو است.

گوگل قصد دارد از هفته آینده در تاریخ دوشنبه ۲۸ تیر (۱۹ جولای ۲۰۲۱) این تغییر سرویس برای کاربران را شروع کند و افرادی را که از بک آپ و سینک استفاده کرده اند را تشویق می‌کند تا در پایان ماه سپتامبر از سرویس درایو استفاده کنند. سرویس‌های قدیمی در اکتبر خاموش خواهند شد.

کاربران پشتیبان و همگام‌سازی باید به برنامه جدید (نسخه تغییر یافته از نرم‌افزار همگام‌سازی فایل گوگل) منتقل شوند، اما گوگل می‌گوید مشتریان تجاری که قبلاً از درایو فایل استریم (با نام مستعار درایو برای دسک تاپ) استفاده می‌کنند، نیازی به تغییر ندارند. گوگل می‌گوید هدف از تلفیق برنامه‌ها ایجاد یک همگام‌سازی قدرتمند و یکپارچه با بهترین ویژگی‌ها برای هر دو کاربر مصرف‌کننده و سازمانی است که استفاده از آن ساده‌تر و مدیریت آن برای تیم‌های آی تی آسان‌تر است.

قابل توجه است که این سیسات جدید همچنین یک تصمیم معکوس گوگل برای تقسیم گوگل درایو در دسک تاپ به دو برنامه در سال ۲۰۱۷ است.

مطالب مرتبط:

با توجه به پست وبلاگ گوگل در توضیح برنامه درایو دسک تاپ، این برنامه باید برای کسی که از خدمات قبلی گوگل استفاده می‌کند کاملاً آشنا باشد. درایو دسترسی آسان به فایل‌ها و عکس‌های ذخیره شده در فضای ابری را فراهم می‌کند و هر پرونده‌ای را که در پس زمینه انتخاب می‌کنید همگام‌سازی می‌کند تا همیشه به روز باشد.

گوگل می‌گوید این برنامه می‌تواند دستگاه‌های ذخیره‌سازی خارجی مانند درایو‌های فلش را با برنامه درایو همگام‌سازی کند، فایل‌ها را بین درایو و فایل‌های موجود در رایانه دسک تاپ خود همگام‌سازی کند و به شما اجازه می‌دهد عکس‌ها و فیلم‌های خود را در درایو یا گوگل فوتو ذخیره کنید.

گوگل انتقال کاربران پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی را از دوشنبه آینده، بیست و هشتم تیر معادل نوزدهم جولای آغاز خواهد کرد. جدول زمانی انتقالی زیر برای کاربران به شرح زیر است:

۲۸ تیر (۱۹ جولای ۲۰۲۱): پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی از طریق یک برنامه هدایت شده برای کمک به کاربران به درایو دسک تاپ منتقل می‌شود

۱۷ مرداد (۱۸ آگوست ۲۰۲۱): هر کاربری که هنوز در حال استفاده از سیستم پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی است، شروع به دریافت اعلان‌های خاص می‌کند که باعث می‌شود آن‌ها برای دسک تاپ به درایو بروند.

۹ مهر (۱ اکتبر ۲۰۲۱): هر کاربری که پس از آن مرحله همچنان در حال استفاده از سیستم پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی باشد، دیگر نمی‌تواند وارد سیستم پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی شود. برای ادامه همگام‌سازی با درایو و یا گوگل فوتو، کاربران باید به درایو برای دسک تاپ مراجعه کنند.

نظر شما چیست؟ آیا ادغام سرویس‌های مختلف توسط گوگل اقدام درستی است؟ آیا استفاده از یک نرم‌افزار جامع را برای انجام امور خود ترجیح می‌دهید یا استفاده از چند نرم‌افزار؟ با توجه به این موضوع، آیا شرکت‌های دیگر نیز از سیاست‌های جدید گوگل تبعیت خواهند کرد؟ دیدگاه‌های خود را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: The Verge

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 65 views بار دسته بندی : اخبار تکنولوژی تاريخ : 13 اکتبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها

، ،